شناسایی ۱۲ کانون ملخ مراکشی در خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۲ کانون ملخ بومی از نوع مراکشی در ارتفاعات و عرصه‌های منابع طبیعی استان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ملخ‌هایی که در ارتفاعات و عرصه‌های منابع طبیعی در روز‌های اخیر مشاهده شد از نوع بومی و مراکشی محسوب می‌شوند که سالانه چندین روستا را درگیر می‌کنند.

رضایی افزود:در امسال به دلیل خشکسالی و فقر مراتع احتمال ریزش بیشتر ملخ در استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در فصل زراعی جاری کانون‌های ملخ در شهرستان‌های اسفراین؛ بجنورد، راز و جرگلان، شیروان، فاروج و گرمه به شکل پوره ملخ شناسایی شد و برای موفقیت در مبارزه با این آفات باید پوره‌ها به شکل نرم برسند.

رضایی افزود: پیش بینی می‌شود که در صورت بارش باران و تحریک کسپول احتمال باز شدن تخم ملخ‌ها وجود دارد و با این رخداد باید نگران هجوم این آفات در مزارع کشاورزی باشیم.

مدیر حفظ نبابات جهاد کشاورزی استان گفت: امسال حدود هشت تا ۱۰ هزار هکتار اراضی در معرض خطر هجوم ملخ در شهرستان‌های استان شناسایی شد که طبق برنامه زمانبندی مبارزه از فروردین تا شهریورماه از طریق سمپاشی انجام می‌شود.

رضایی مبارزه با آفات ملخ را بر عهده بخش دولتی اعلام کردو افزود: با توجه به این که ملخ‌ها زمستان گذرانی در ارتفاعات دارند، از اوایل اسفند فعالیت خود را به نوعی در ارتفاعات شروع می‌کنند و به دلیل سخت گذر بودن تردد در مناطق ارتفاعی استان، مبارزه با آفات ملخ نیز با کندی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.