رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش، شورا‌های حل اختلاف روستایی فعال‌تر می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  نگین تاجی رئیس کل دادگستری این استان در اولین نشست راهبردی شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سند تحول قضایی گسترش فعالیت های شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش است، گفت: در راستای بخشنامه ریاست قوه قضاییه در احیای بیشتر و گسترش فرهنگ صلح و سازش شوراهای حل اختلاف روستایی فعال‌تر می‌شوند.

حسن نگین تاجی افزود: با توجه به اینکه در مناطق روستایی نیروهای انتظامی می تواند منشاء ایجاد صلح و سازش در حوزه انتظامی خود باشند نشستی را با نیروی انتظامی در این زمینه برگزار خواهیم کرد.

معاون قضایی رئیس کل و رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان  هم گفت: در راستای اجرای بخشنامه ریاست قوه قضاییه ۲۹ درصد از پرونده‌های ارجاعی دادگاه‌ها به شورای حل اختلاف، با مصالح مختومه شده است.

حجت الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی افزود: میزان صلح و سازش پرونده‌های ارسالی از دادسراهای عمومی و انقلاب استان در سال گذشته ۴۱ درصد بوده است.

او  ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸ هزار و ۳۸۱ پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب استان به شوراهای حل اختلاف به منظور ایجاد صلح و سازش بین اصحاب پرونده ارسال شده بود که ۲ هزار و ۴۲۵ فقره از آنها با سازش مختومه شده است.

معاون قضایی رئیس کل و رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان گفت: سال گذشته از پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف در استان تعداد ۹ هزار و ۴۸۴ پرونده با مصالحه مختومه شده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.