معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۹۲۴ پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف استان در چهار ماهه اول امسال منجر به مصالحه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   حجت الاسلام ساجدیدر امور شوراهای حل اختلاف در دومین نشست سیاست گذاری شوراهای حل اختلاف استان گفت: کسب رتبه چهارم شوراهای حل اختلاف استان در رتبه بندی کشوری، رتبه پنجم کشوری در اتقان آرا، صعود ۱۸ پله‌ای در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ و رشد ۲۲ درصدی آرای مصالحه از موفقیت‌های شوراهای حل اختلاف استان است.

وی افزود: در سال ۹۵ تعداد ۳۱ هزار و ۱۸۰ فقره پرونده وارد شعب شوراهای حل اختلاف استان شد که از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۵۸ فقره پرونده مختومه و نیز در چهار ماهه اول امسال ۹ هزار و ۵۳ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف وارد شد که از این تعداد یک هزار و ۹۲۴ پرونده منجر به مصالحه شد.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست گفت: آماده کردن زیرساخت ها، ترغیب همکاران برای بهبود امور اداری و تلاش برای صلح و سازش در استان در صدر برنامه ریزی شوراهای حل اختلاف قرار بگیرد.

حجت الاسلام مزارعی افزود: استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و افراد ذی نفوذ در موضوع صلح وسازش می‌تواند در برقراری امنیت و آرامش در استان مؤثر باشد.

وی ادامه داد: ایجاد فرهنگ سازش در استان و حمایت از شوراهای حل اختلاف می‌تواند به بهبود شرایط قضایی کمک کند.

۴۶ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۴ شهرستان و بخش استان وجود دارد که از این تعداد ۳۴ شعبه حکمی و ۱۲ شعبه صلحی است.

 

انتهای پیام/ش

۲۷ نفر قاضی در این شعب مشغول به فعالیت قضایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.