مدیر کل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: نتایج روکش بتنی در قطعه اول آزاد راه تهران - شمال، توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک پایش و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد احمد‌نیا مدیر کل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در دهه‌های اخیر توسعه شبکه راه‌ها را داشتیم، گفت: همواره در طول سال‌های گذشته به شبکه‌های راهی کشور اضافه می‌شود، اما به طور معمول شاهد آن هستیم که به دلیل شرایط جوی و نقایص در بخش اجرا، طی سال‌های مورد استفاده از راه، مشکلاتی برای روکش راه‌ها به وجود می‌آید.

احمدنیا بیان کرد: در صورت عدم توجه به نگهداری راه‌ها در حوزه زیرساخت ما شاهد کاهش بهره وری و همچنین افزایش هزینه‌ها در این زمینه خواهیم بود، بنابراین اهمیت به کارگیری روش‌های نوین و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در این بخش بسیار مهم است.

مدیر کل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توضیح داد: در پایش رویه راه‌های درون شهری و برون شهری در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از نسل جدید و منحصر به فرد سامانه مدیریت نگهداری راه‌ها و ابنیه استفاده می‌شود.

احمدنیا تصریح کرد: خوشبختانه در بحث پیاده سازی این سامانه‎ها از سال ۹۳ و ۹۴ سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‎ای متولی نگهداری راه‌ها بوده و در بحث پایش و ارزیابی راه‎ها همکاری تنگاتنگی با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حوزه پایش راه‌ها در درون شهری هم اکنون در حال پایش بزرگراه‌های شهر تهران به سفارس شهرداری تهران هستیم و این موضوع نهادینه شده و همچنین در برخی از شهر‌ها از جمله مشهد، همدان و یزد نیز شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نسبت به پایش بزرگراه‌های این چند شهر اقدام کرده است. احمدنیا یادآور شد: برای شهرداری تهران هم ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از مسیر را پایش کرده‌ایم و شهرداری تهران هم با مدیریت مناسب در این حوزه از نتایج این پایش بهره بردای کرده است.

او تصریح کرد: ما در کنار تربیت نیروی انسانی و کادر منحصر به فرد پایش وضعیت روسازی راه‌ها و همچنین نگهداری راه‌ها، نتایج آن را به صورت کامل به متولیان امر نگهداری راه‎ها ارائه می‌شود.

احمدنیا اظهار کرد: در حال حاضر نسل سوم تجهیزات پایش رویه آسفالت شامل دو دستگاه پیمایشی ۷ لیزر و ۲ لیزر در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای پایش رویه راه‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد در سال گذشته ۶۵ هزار کیلومتر از مسیر‌های برون‌شهری و درون‌شهری را در قالب این سیستم پایش کرده و نتایج کارشناسی پایش را در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دهد.

او با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی که به تازگی احداث شده نیز با استفاده از این سامانه‌ها پایش شده است، اظهار کرد: قطعه اول آزاد راه تهران-شمال، ادامه بزرگراه همت- کرج و آزاد راه غدیر از جمله مسیر‌هایی بوده است که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضمن ارتقاء کیفی پروژه موفق شد طول عمر مفید پروژه‌ها را نیز افزایش داده و نقش موثری در بهره‌برداری مطلوب از این پروژه‌ها داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه‎ها و تجهیزاتی که در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استفاده می‌شود منحصر به فرد بوده و از تجهیزات به روز دنیا می‌باشد که توسط متخصصین و کارشاناسان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بومی سازی شده به گونه‌ای که مشابه این تجهیزات در منطقه و حتی کشور‌های همسایه وجود ندارد. کمبود بودجه عمرانی در بسیار مواقع دردسر ساز می‌شود

احمدنیا بیان کرد: متاسفانه به دلیل آنکه بودجه‌های عمرانی در بسیاری از بخش‌ها محدود بوده در اجرای پروژه‌ها، اولویت‌بندی را قرار می‌دهند، ممکن است باعث شود در برخی از بخش‌ها اولویت ایمنی قرار گیرد و در برخی از نقاط هم کیفیت و یا کمیت اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار