به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: از پایان سفرهای نوروزی تاکنون، علی رغم ظرفیت بالای پروازی بین ایران و ترکیه، تنها ۵ درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار میگیرد که البته تعلیق تورهای مسافرتی نیز از دلایل این کاهش میتواند باشد.
او با بیان اینکه برنامهای برای قطع پروازها بین دو کشور تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد، افزود: کاهش پروازها براساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام شده، به گونهای که در مسیر مذکور در ۲۴ ساعت گذشته ۵ پرواز خروجی و ۷ پرواز ورودی انجام شده است.
ذیبخش همچنان یادآورشد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبتهای سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.
به گفته او، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاههای مورد تایید وزارت امورخارجه ایران در کشورهای مبدا دارای اعتبار است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ۵۷ درصدی شرکتهای هواپیمایی ممتاز در پاسخگویی به شکایات مردمی در فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: براساس گزارش عملکرد سامانه حقوق مسافر در فروردین ماه ۱۴۰۰، به ۹۶ درصد شکایات مسافران از عملکرد شرکتهای هواپیمایی داخلی و شرکتهای خدمات مسافرت هوایی در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ داده شد.
او افزود: براساس این گزارش در فروردین ماه در مجموع ۲۸۹ شکایت از شرکتهای هواپیمایی و شرکتهای خدمات مسافرت هوایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده که به ۹۶ درصد آنها پاسخ داده شده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این گزارش نشان میدهد سهم شرکتهای هواپیمایی از شکایات واصله ۲۴۲ مورد و شرکتهای خدمات مسافرت هوایی ۴۷ مورد گزارش شده است.
ذیبخش افزود: با اقدامات و مکاتبات صورت گرفته تعداد شرکتهای هواپیمایی ممتاز در پاسخگویی از ۷ درصد در اسفند ۱۳۹۹ به ۱۱ درصد در فروردین ماه ۱۴۰۰ افزایش یافته که بیانگر افزایش ۵۷ درصدی پاسخگویی شرکتهای هواپیمایی به شکایات مردمی است، همچنین در بازه زمانی مذکور شرکت هواپیمایی فلای پرشیا به عنوان شرکت کاملا بی توجه در پاسخگویی به شکایات مردمی معرفی میشود.
او در پایان تاکید کرد: مسافران میتوانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق بخش سامانه حقوق مسافر در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir مطرح و پیگیری کنند.
انتهای پیام/