رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رشته‌های علوم پایه به شدت حائز اهمیت هستند و باید برای آن‌ها جهت پیشرفت همه جانبه کشور سرمایه گذاری کرد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم توجه به رشته‌های علوم پایه اظهار کرد: رشته‌های علوم پایه در واقع پایه‌های علم را تشکیل می‌دهند.

او افزود: دانشمندان معتقد هستند که عوامل توسعه همه جانبه یک کشور وابسته به رشته‌های علوم پایه است، فیزیک، شیمی، ریاضی و ... جزو رشته‌های علوم پایه هستند و هدف اصلی آن‌ها مطالعه خواص طبیعی و فیزیکی جهان است بنابراین به این شناخت بیش از پیش نیاز داریم.

صالحی عمران تصریح کرد: خداوند انسان را به وجود آورده تا مورد بررسی قرار بگیرد بنابراین رشته علوم پایه برای شناسایی بهتر و عمیق‌تر ما از محیط پیرامون است تا بتوانیم خواص جهان را به خوبی بشناسیم.

او ادامه داد: رشته علوم پایه زمینه ساز بسیاری از علم‌های دیگر است، اما متاسفانه نتوانسته ایم از پتانسیل و ظرفیت رشته‌های علوم پایه استفاده کنیم و بیشتر دانش آموزان به علت کسب درآمد بالا جذب رشته‌های پزشکی و زیرشاخه‌های آن می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طی سال‌های اخیر در رشته‌های علوم پایه کمتر توانسته ایم توجه جوانان مستعد را برای تحصیل در آن جلب کنیم و گفتنی است که رشته‌های علوم پایه مستلزم سرمایه گذاری جدی هستند و از آن جایی که رشته‌های علوم پایه در دراز مدت آثار اجتماعی زیادی دارند بنابراین نیازمند سرمایه گذاری هستند.

او اضافه کرد: هیچ ایرادی ندارد که سیاست گذاران آموزشی سرمایه زیادی را در رشته‌های علوم پایه هزینه کنند چرا که باید انگیزه و اشتیاق زیادی را در میان جوانان ایجاد کنیم تا آن‌ها بتوانند از ظرفیت خود جهت ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پایه استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار