رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تعداد مبتلایان به کرونا را در این شهرستان بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد که ۲۱ درصد مبتلایان استان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویشدوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از شیوع بیماری کرونا در شهرستان تا کنون بیش از ۱۸ هزار و ۶۸۰ آزمایش pcr و رپید تست (تست سریع) برای مراجعین به مراکز منتخب کرونا و مراکز خدمات جامع سلامت گرفته شده  یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت شهرستان، ۷۰ نمونه انجام شده است.

او ادامه داد: تعداد مبتلایان شهرستان از ابتدا تا کنون پنج هزار و ۳۳۷ نفر بوده است و یک چهارم از کل مبتلایان شهرستان در دو هفته گذشته شناسایی شده و تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفته‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: سرعت سرایت ویروس جهش یافته، بالا رفته است و همه باید هشدار‌ها و توصیه‌های کرونایی را جدی بگیرند.


بیشتر بخوانید


خویشدوست افزایش موارد ابتلا را زنگ خطری برای کسانی عنوان کرد که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و سلامت خود و دیگر افراد جامعه به ویژه سالمندان و بیماران زمینه‌ای را در معرض خطر قرار می‌دهند.

او با اشاره به اینکه تا کنون ۱۱۰ نفر در شهرستان دشتستان به علت مستقیم بیماری کرونا فوت کرده‌اند، از مردم خواست که هرگونه علایم سرماخوردگی، تب و بدن درد را جدی بگیرند و به سرعت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برای شناسایی بیماری مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.