آزمایشگاه تشخیص مولکولی ویروس کرونا با نام شهید غلامرضا فخری، در برازجان مرکز شهرستان دشتستان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آزمایشگاه تشخیص مولکولی( کرونا) مزین به نام شهید غلامرضا فخری نخستین شهید مداقع سلامت استان در آیینی به صورت ویدئو کنفرانس به دستور استاندار بوشهر در برازجان، افتتاح شد.

این آزمایشگاه با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ایجاد و تجهیز شده که دو میلیارد تومان از این اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم به همت یکی از نیکوکاران دشتستانی تامین شده است.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر در مراسم افتتاح این آزمایشگاه با قدردانی از تلاش‌ نیروهای درمان استان به ویژه شهرستان دشتستان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان فخری و خلیلی شهدای سلامت استان از اهتمام معاون بهداشتی وزیر بهداشت در توجه به مسائل درمانی استان و کمک به راه اندازی این مرکز تشخیصی تشکر کرد.

عبدالکریم گراوند گفت: انتظار داریم در کنار این آزمایشگاه، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار دستگاه‌های مربوط قرار گیرد.

او تاکید کرد: بایدبرای مقابله با کرونا اصل را بر پیشگیری بگذاریم تا شاهد کنترل این بیماری باشیم.

استاندار بوشهر از تلاش آقای بحرانی خیر دشتستانی در کمک به راه اندازی این مرکز آزمایشگاهی نیز، قدردانی کرد.

همت خیران برای راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی برازجان

فرماندار شهرستان دشتستان نیز گفت: ساختمان آزمایشگاه تشخیص مولکولی (کرونا) شهرستان دشتستان در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع که هیات امنای مسجد امام علی (ع) شهر برازجان اهدا کرده، و با هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی خیر سلامت خانواده دکتر بحرانی ساخته شده است.

فتح‌الله نوروزی بیان کرد: برای تجهیز و راه‌اندازی این آزمایشگاه نیز سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده که دو میلیارد تومان را دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کرده است و  یک میلیارد تومان را موسسه خیرین تأمین سلامت شهرستان تامین‌ کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان هم گفت: با توجه به جمعیت این شهرستان و میزان بالای آزمایش‌ها تصمیم به راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در شهرستان گرفتیم که باهمت و همراهی، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار دشتستان، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین همکاری صمیمانه اعضای موسسه خیرین تامین سلامت شهرستان توانستیم این آزمایشگاه را فعال کنیم.

ماریا خویشدوست افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، جواب دهی آزمایش‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و به دنبال آن خدمات درمانی برای بیماران به‌موقع ارائه می‌شود که در کنترل  این بیماری و پیشگیری از آن مؤثر خواهد بود.

او عنوان کرد: از همه افراد گروه هدف (مادران باردار، بیماران زمینه‌ای مانند قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون، بیماران سرطانی، کلیوی و افراد بالای ۶۰ سال بعد از غربالگری از سوی پزشک، که نشانه‌های کرونا را داشته باشند و یا مشکوک به این بیماری باشند، آزمایش PCR (نمونه حلق و بینی) گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.