آخرین رنگ بندی کرونا؛ ۸ شهرستان بوشهر قرمز، ۲ شهرستان نارنجی

طبق برنامه ماسک وزارت بهداشت از امروز هشت شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی هستند و ۲ شهرستان هم در وضعیت نارنجی.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس گزارش نرم‌افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های گناوه، تنگستان، دشتی، کنگان و عسلویه هم از امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین‌ قرمز شد.

دکتر سعید کشمیری افزود: بر این اساس شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، بوشهر، تنگستان، دشتی، کنگان و عسلویه در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های دیر و جم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

او ادامه داد: زمانی که شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا تغییر وضعیت می‌دهند، محدودیت‌های مرتبط با کرونا نیز به وضعیت جدید کرونایی تغییر می‌کند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر‌های قرمز مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴، در شهر‌های نارنجی مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ و در شهر‌های زرد و مشاغل گروه ۴ تعطیل است.

کشمیری گفت: رنگ‌بندی شهرها، روستا‌ها و جزایر، تابع رنگ شهرستان مربوط است.


بیشتر بخوانید


چهاردهم فرودین شهرستان بوشهر نخستین شهرستانی بود که شرایط کرونایی آن قرمز اعلام شد. شانزدهم فروردین، دیلم و دشتستان هم در شرایط قرمز قرار گرفتند و عنوان شد شهرستان‌های گناوه، تنگستان، کنگان و عسلویه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های دشتی، دیر و جم در وضعیت زرد کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دیروز گفت:۲۰ درصد از کل افرادی که از ابتدای شیوع کرونا در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند، در دو هفته اخیر شناسایی شده‌اند. به طوری که در پایان اسفند پارسال، ۲۰ هزار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده بودند که اکنون به ۲۵ هزار مبتلا در استان رسیده‌ایم.

 کشمیری پیش از این هم گفته بود، با اعمال محدودیت‌های کرونایی، رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی از دی‌ پارسال به غیر از شهرستان تنگستان همه ۹ شهرستان استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفتند، اما با توجه به برخی عادی انگاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها به تدریج رنگ کرونایی این شهرستان‌ها تغییر کرد.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.