مهم‌ترین حوادث ۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۵۰ رأس گوسفند قاچاق در فراشبند

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان فراشبند، ۳۵۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان فراشبند هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محورفراشبند- بوشهر، به یک دستگاه تریلی حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۵۰ رأس گوسفند قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: احشام کشف شده تحویل اداره دامپزشکی شهرستان فراشبند شد.

سردار ملک زاده افزود: شهروندان هرگونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق ۱۵ میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در لامرد خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود یک دستگاه موتور سیکلت سنگین را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های لازم مشخص شد موتورسیکلت قاچاق و بدون مدارک قانونی است، افزود: موتورسیکلت توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه مالک موتورسیکلت دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد، افزود: مبارزه با قاچاق یکی از اولویت‌های اصلی پلیس این شهرستان است.

توقیف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در لارستان خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۳۰۳ ثوب انواع لباس، ۷ هزار و ۸۷۲ عدد انواع متعلقات دوخت لباس، ۱۲۷ عدد عروسک، ۱۰ قطعه لوازم چرخ خیاطی، ۶ دستگاه کیبورد و مقادیر دیگری کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

توقیف محموله قاچاق میلیاردی در فراشبند

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند گفت: با تلاش مأموران انتظامی، محموله قاچاق ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریالی در شهرستان فراشبند،کشف شد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۵۶ عدد چرخ گوشت، ۷۲ عدد کتری برقی، ۶ عدد سرخ کن، ۳۳۶ عدد فلاسک چای خوری، ۱۰ عدد سینی چای خوری و تعداد ۸ کارتن قابلمه قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک در این خصوص را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

هشدار‌های پلیس برای جلوگیری از سرقت منزل

پلیس از شهروندان خواست در ایام تعطیلات نوروزی به منظور جلوگیری از سرقت منزل، هشدار‌ها را جدی بگیرند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شهروندان خواست در ایام تعطیلات نوروزی به جهت جلوگیری از سرقت منزل، هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و اقدامات لازم را انجام دهند.

او تصریح کرد: از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند، بگذارید.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون افزود: قبل از خروج از منزل نسبت به قفل بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب‌های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل و از لامپ‌های تایمر دار بجای روشن گذاشتن لامپ استفاده کنید.

او اضافه کرد: اگر افرادی به عنوان مامور نیروی انتظامی و یا دیگر سازمان‌های دولتی به درب منزل شما مراجعه کردند، کارت شناسایی مطالبه و در صورت مشکوک بودن به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: زنگ‌های بی وقت و بی مورد تلفن منزل خود را زنگ خطر تلقی کنید، سعی کنید حتی الامکان افراد ناباب و سابقه دار که در همسایگی منزل یا مغازه شما سکونت دارند از عدم حضور طولانی مدت شما مطلع نشوند.

او گفت: شماره سریال لوازم برقی و با ارزش منزلتان را یادداشت ودر جای مطمئن نگهداری کنید تا در هنگام وقوع سرقت پس از کشف تحویل آن‌ها به شما آسان باشد و از سایر اموال که شماره سریال ندارند عکس بگیرید.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: به افراد مسن و کودکان خود آموزش دهید در هنگامی که به صورت تنها در منزل حضور دارند از باز کردن در بر روی افراد ناشناس خودداری کنند.

او ادامه داد: از قرار دادن چهارپایه، نردبان و نظیر آن در کنار دیوار و حیاط منزل جداً خودداری کنید.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اضافه کرد: استفاده از نگهبان مطمئن و نصب درهای ریموت دار و نصب دوربین در زوایای مختلف مجمتع‌های مسکونی تاثیر زیادی در پیشگیری از سرقت دارد.

او بیان کرد: وجوه نقد، طلا، جواهرات و اشیای با ارزش را به صندوق امانت بانک‌ها بسپارید.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده نیز به منظور پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز، هشدار‌هایی را به شهروندان ارائه داد.

 فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: اگر چه پلیس متولی حفظ نظم و امنیت در جامعه به شمار می‌رود، اما شهروندان می‌توانند با رعایت نکات زیر در پیشگیری از سرقت پلیس را یاری کنند.

او با بیان اینکه شهروندان تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنند، اظهار کرد: برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و پاسیو حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده ادامه داد: درِ پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید.

او اضافه کرد: هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکنید، بلکه کلیه درب‌های داخلی ساختمان اعم از پشت بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام و حیاط خلوت را قفل کنید.
سرهنگ مسعودی افزود: در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل را تعویض کنید.

او گفت: کنترل ورود و خروج در مجتمع‌های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارید. با این حال از بازگذاشتن درب ورودی منزل (حتی برای مدت کوتاهی) در طول شبانه روز خودداری کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید، تصریح کرد: از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.

او با بیان اینکه همواره دقت کنید تا کلید خود را بر روی قفل در جای نگذارید، ادامه داد: برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنید و در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه تا آنجا که امکان دارد در‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید، افزود: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.

او گفت: در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن به صورت یک جا خودداری کرده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده اضافه کرد: نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید.

او با بیان اینکه از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید، تصریح کرد: چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

سرهنگ مسعودی بیان کرد: در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.

او با بیان اینکه از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید، گفت: علائمی که نشان می‌دهد به مسافرت رفته اید را از بین ببرید و از همسایه خود بخواهید که اتومبیل خود را گاهی مقابل راه ورودی منزل شما پارک کند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: نسبت به خودرو و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار