مهم‌ترین حوادث ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مصالحه ۷۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس فارس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از مصالحه ۷۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس اظهار کرد: در سال ۹۹ در مجموع حدود ۳۷ هزار نفر برای دریافت خدمات مشاوره به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان فارس مراجعه و از تعداد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری ها، ۷۵ درصد منجر به سازش و مصالحه شده است.

او افزود: در پارسال به منظور ارتقای سطح دانش مشاوران، دو عنوان کتاب در حوزه روانشناسی توسط کارشناسان مرکز مشاوره پلیس فارس تهیه و تالیف شد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: مرکز مشاوره پلیس فارس در سال‌های اخیر توانسته است با تعامل سازنده با سازمان‌ها به خوبی در حوزه روان شناسی و مشاوره رشد و توسعه اثرگذاری داشته باشد، به گونه‌ای که امروزه مرکز مشاوره پلیس فارس نزد مراکز علمی و دانشگاه‌ها شناخته شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ادامه داد: مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس در طول هفته به صورت صبح و عصر آماده ارائه خدمات مشاوره به شهروندان در زمینه‌های روانشناسی، خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی، تربیتی و ازدواج است و شهروندان می‌توانند به مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس واقع در میدان حر، روبروی کلانتری ۱۱ زند مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۷۰۰۶ تماس و از خدمات مشاوره بهره‌مند شوند.

سرهنگ محمدی گفت: به منظور تحقق طرح هوشمندسازی پلیس، سامانه پاسخگوی تلفنی خدمات مشاوره پلیس فارس آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان عزیز می‌باشد و آنان می‌توانند در ساعت‌های اداری با شماره ۰۹۶۵۸۰ تماس و از خدمات مشاوره فردی توسط کارشناسان مرکز مشاوره پلیس فارس بهر‌مند شوند.

کشف ۴۹ کیلو مواد مخدر در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه پراید و کشف ۴۹ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی یک دستگاه پراید حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودرو توقیف شده، مقدار ۴۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد.

دستگیری قاتل کمتر از ۴ ساعت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری قاتل در کمتر از ۴ ساعت در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل مردی ۲۳ ساله در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی ۱۹ ساله با همدستی یک نفر دیگر با استفاده از سلاح سرد مردی ۲۳ ساله را به قتل رسانده و از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند هویت قاتل را شناسایی و در کمتر از چهار ساعت وی را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه همدست فرد قاتل نیز در یک عملیات جداگانه دستگیر شد، افزود: فرد قاتل در تحقیقات تکمیلی پلیس، علت و انگیزه قتل را اختلاف شخصی با مقتول عنوان و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یکی از شرکت‌های واقع در شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: مأموران بلافاصله به محل اعزام و در بازرسی از این محل، ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال ارز قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌های قاچاق یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۳ سارق در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری ۳ سارق و کشف ۸ فقره انواع سرقت در لامرد خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی مزارع و باغ‌های اطراف شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: با تلاش مأموران انتظامی و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این راستا ۳ سارق دستگیر و در تحقیقات به ۸ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد تصریح کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

کشف سیگار قاچاق ۲ میلیاردی در کوه چنار

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف ۵۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در کوه چنار خبر داد.

سرگرد پرویز ارجمند جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۵۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

سرگرد ارجمند با اشاره به اینکه ارزش سیگار قاچاق کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال اعلام شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.