آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در مصر باز هم افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المصری الیوم، سخنگوی وزارت بهداشت مصر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تعداد کل مبتلایان کووید ۱- تا بعد از ظهر جمعه به ۱۹۸ هزار و ۶۸۱ مورد رسیده است. خالد مجاهد گفت تعداد کل فوتی‌های این ویروس هم تا کنون، ۱۱ هزار و ۸۰۴ مورد ثبت شده است و آمار بهبودیافتگان ۱۵۲ هزار و ۱۹۸ نفر می‌باشد.

با بالا رفتن منحنی ابتلا به کرونا در مصر، نخست وزیر این کشور از شیوع موج سوم ویروس بعد از ماه مبارک رمضان هشدار داد و مردم را به رعایت مقررات پیشگیرانه دعوت کرد.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی گزارش داد: بر اساس جدیدترین آمار تارنمای ارزیابی‌های جهانی «ورلدمترز»، تعداد مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا به ۴ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۳۱۸ نفر و شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در این قاره به ۱۱۱ هزار و ۴۵۲ نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر، تاکنون در این قاره ۳ میلیون و ۷۳۸ هزار نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند. بیشترین میزان ابتلا به کرونا در کشور‌های آفریقای جنوبی، مراکش، تونس، مصر، اتیوپی و نیجریه و بیشترین میزان موارد فوتی ناشی از کرونا نیز در کشور‌های آفریقای جنوبی و مصر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار