شرکت تن سنت چین که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و فناوری فعال است بیش از ۹ میلیارد دلار سود کسب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، بازار بازی‌های اینترنتی و رایانه‌ای در سال‌های اخیر در چین بسیار گسترش یافته است. در این اوضاع، شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌های مذکور و فناوری‌های رایانه‌ای به شدت در چین رشد داشته اند. یکی از این شرکت‌ها «تن سنت Tencent» است که غول بزرگ فناوری در چین به شمار می‌رود. مسئولان این شرکت امروز از سود کلان آن خبر دادند.

براساس اعلامیه این شرکت، سود این شرکت چینی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰، ۱۷۵ درصد در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت و به رقم ۹ میلیارد و ۹۰ میلیون دلار رسید.

در همین حال؛ چند روز قبل لی کچیانگ، نخست وزیر چین اعلام کرد با وجود عوامل غیر قابل پیش بینی و ادامه شیوع بیماری کرونا که بازار اشتغالزایی و رشد اقتصادی در کشور را بی شک تحت تاثیر قرار خواهد داد این کشور توانایی و ظرفیت‌های لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی بیش از شش درصد را در سال جاری دارد.

چین نخستین کشوری بود که از شیوع ویروس کرونا در جهان آسیب دید و از همین رو اقتصاد آن قبل از دیگر کشور‌های جهان از شیوع این بیماری همه گیر متاثر شد. با این حال، سال گذشته با کمک طرح‌های اقتصادی و بسته‌های تشویقی توانست به رشد اقتصادی نسبی برسد. با این حال چین برای سال گذشته هیچ هدفی در خصوص میزان رشد اقتصادی سالانه تعیین نکرد که این یک تصمیم اقدامی نادر در تاریخ این غول اقتصادی آسیا بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار