همه گیری کووید ۱۹ در ترکیه باعث شد شمار فقرا در این کشور از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، همه گیری کرونا در ترکیه به شدت اقتصاد و کسب و کار‌های این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

بر این اساس، شمار فقرا در ترکیه تا پایان ماه گذشته میلادی به ۲۰ میلیون نفر رسید و تورم بر زندگی ۱۵ درصد مردم این کشور سایه انداخته و قیمت مواد غذایی به صورت چشمگیری افزایش داشته است.

گزارش‌ها حاکی است حدود ۳۰ هزار مؤسسه گردشگری در سال جاری در آستانه اعلام ورشکستگی هستند که باعث بیکار شدن ۷۰۰ هزار نیروی کار فعال در آن‌ها می‌شود.

گزارش‌های رسمی در ترکیه از شاخص‌های سخت اقتصادی پرده بر می‌دارد که نشان می‌دهد ۱۰۰ هزار مؤسسه از چرخه فعالیت خارج شده و میانگین بیکاری به سطح بی سابقه‌ای رسیده و ۱۲ میلیون نفر را در برگرفته است. همچنین بالاترین میزان تورم که ۱۵ درصد مردم را درگیر کرده به ثبت رسیده است.

قیمت برخی سبزیجات در ترکیه ۲۷ درصد افزایش داشته در حالی که تعرفه‌های تعیین شده برای عبور از پل‌ها در این کشور ۲۱ درصد افزایش را ثبت کرده است. شمار جوانانی که ترک تحصیل کرده اند به ۲۶ درصد رسیده که در طول یک دهه گذشته بالاترین آمار بوده است. همچنین شمار کارگرانی نیز که در فهرست سازمان‌های تأمین اجتماعی ثبت نشده اند، به ۳۵ درصد رسیده است.

صنعت گردشگری یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های درآمدزایی در ترکیه محسوب می‌شود. همه گیری کووید ۱۹ در ترکیه به شدت این صنعت را تحت تاثیر قرار داده و باعث بیکاری و از دست رفتن منابع درآمد بسیاری از مردم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار