مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل گفت: ۳۲۰ روستای در محاصره برف استان اردبیل با تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل گفت: با تثبیت وضعیت راه‌های اصلی و فرعی استان ، راهداران از نخستین ساعات جمعه شب اقدامات خود را برای بازگشایی راه‌های روستایی آغاز کرده‌ و تاکنون موفق به بازگشایی ۲۶۴ راه روستایی شده‌اند.

او در بازدید از جاده نیر - سراب و گردنه صائین افزود: راه ۲۳۰ روستا در شهرستان‌های گرمی، خلخال، کوثر، اردبیل، مشگین‌شهر و نیر مسدود است و گروه‌های راهداری با همه توان درحال بازگشایی آنها  هستند. 

وثوقی از فعالیت ۸۰ گروه راهداری زمستانی در جاده‌های استان اردبیـل خبرداد و گفت: درحال حاضر تمامی جاده‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد

او با بیان اینکه شهرستان‌های نیر و نمین با ۳۰ سانتیمتر،  اردبیل و خلخال با ۲۰ سانتیمتر بیشترین بارش‌ها را در ۲ روز گذشته داشته‌اند، افزود: در این مدت ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر باند برفروبی انجام شده و ۲۰۱ نفر راهدار با ۱۱۷ دستگاه ماشین‌آلات در وضعیت نامساعد جوی مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل بیان کرد: در طرح زمستانی امسال ۴۲۰ نفر نیروی راهداری در گردنه‌ها، جاده‌ها و راهدارخانه‌های استان با ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین مستقر شده‌اند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل ذخیره‌سازی ۲۸ هزار تن مخلوط شن و نمک جهت انجام عملیات برفروبی را مورد اشاره قرار داد و از مسافران خواست قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.