ژنرال مک کنزی مدعی شد پس از حمله به پایگاه عین الاسد در ژانویه ۲۰۲۰، واشنگتن در آستانه جنگ با ایران قرار داشت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال مک کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در مصاحبه با شبکه الجزیره مدعی شد در ژانویه ۲۰۲۰ و پس از حمله ایران به پایگاه عین الاسد، واشنگتن در آستانه ورود به جنگی با ایران قرار داشت.

مک کنزی در ادامه این مصاحبه اعلام کرد: فرصتی برای دستیابی به راهی سیاسی با ایران در بهار ۲۰۲۱ وجود دارد.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: «ایرانی‌ها ابزار‌های نظامی را در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهند و آن‌ها نیز از این ابزار‌ها برای تبدیل به سامانه‌های مختلف به شکل مهندسی بهره می‌برند.»

رئیس سنتکام در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: حملات اخیر حوثی‌ها به عربستان نشان دهنده تمایل آن‌ها به راه حل سیاسی نیست و به این اقدام کمک نمی‌کند. محاسبه من این است که عربستان تمایل به راه حلی سیاسی در یمن دارد.

او همچنین مدعی شد: با وجود ایران، ارزیابی فعالیت‌هایی که نمایندگان منطقه‌ای ایران با تصمیم خود و بدون دستور مستقیم (از ایران) انجام می‌دهند، دشوار است. در خلال حملات اخیر به عربستان، ما چندین کار را برای کمک به دفاع از عربستان به انجام رساندیم.

ژنرال مک کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طالبان گفت: جنبش طالبان به چندین عدد از شروطی که به ما اجازه می‌دهد کاهش نیروهایمان را در افغانستان کمک کنیم، وفا نکرده است.

مک کنزی در خصوص انتقال یک پایگاه اماراتی از اریتره نیز تصریح کرد: این مسأله یا ملی و مرتبط با امارات است؛ اما ما به هماهنگی‌های خود با امارات ادامه می‌دهیم/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
یکم بیشتر دروغ بگو کم دروغ میگی
Iran (Islamic Republic of)
جهان بین
۱۳:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
ما بودیم به افغانستان حمله کردیم یاشما
ما بودیم به عراق حمله کردیم یا شما
ما بودیم حمله کردیم به سوریه یا شما
ما بودیم در همه کشورها منطقه پایگاه زدیم یا شما ما بودیم میلیاردها سلاح به عربستان فروختیم یا شما ما بودیم با کمک عربستان حمله کردیم به یمن یا شما
البته که شما بودید پرو تر از شما در دنیا ندیده ام
هر کشور مظلومی که می خواهد از خودش دفاع کند می گویید ایران است
خدا مزد تجاوز شما را به ملتهای بیگناه بدهد . انشا ا... که بچه هاتون آواره و در بدر بشوند . نامرد های عالم وحشی های مدعی متمدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
نشان می هدکه این تروریستهای امریکائی ،، به شکست خود در مقابل ایران اعتراف میکنند .. اینکه در منطقه هر اتفاق را بنام ایران مینویسند ...ولی هیچ غلطی نمیتونند
بکنند... . شما هنوز پاسخ ترور سرداران توسط ترامپ را نداده اید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
چرا قبل از کلمه سنتکام واژه تروریست نگذاشتید؟ مگر اینها تروریست نیستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
ضرب المثلی هست میگوید دروغ هرچه بزرگتر باشد باورش راحت میشود این فرمانده تروریستهای آمریکا میگوید عربستان موافق راه حل سیاسی است انگار این فرد یادش رفته است که عربستان با حمله نظامی به یمن و کشتار مردم این کشور کلیه راه حلهای سیاسی را زیر پا گذاشته و مرتکب جنایات جنگی در یمن شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ول معطل
۰۷:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
والا تا جایی که عیانه این آمریکاست که به آل سعود کرور کرور اسلحه و تجهیزات نظامی میفروشه..ادعا هم نیست اثبات شده ست قرارداد داره...حالا اینکه هر عقب مونده ی ذهنی بیاد برا ما ادعا کنه که نمیشه ما هم ادعا میکنیم آمریکایی میدن تا به ال سعود اسلحه بیشتری بفروشن کی به کیه!!!!!؟؟؟؟
دیگه هر کی از راه میرسه برا ما ادعا میگیره دستش!!!!
بیشین بینیم بابا.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۲:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
بله آقای تروریست چرا پر رویی نکنی.چرا حرف بزرگتر از قدوقواره خودت نزنی؟؟؟دلارهای رایگان ومجانی منطقه طعم شیرینی دارن.پایان ماه یک شماره حساب برای بن سلمان.یک شماره حساب برای بن زاید وآل خلیفه ووو ارسال می فرمایی هرکدام 180هزاردلار بحسابت میریزن.هرکدام از فرماندهان زیر مجموعه تو سرشناس باشند شماره حساب می فرستن...کدام کشور خدمت کنی این چنین حقوقی می گیری؟؟خودت می دانی اگر کاسه کوسه ات را از منطقه جمع آوری کنند به آمریکا انتقال شوی اندازه کارکنان ساکن آمریکا برابر مقررات حقوق می گیری...ازبهترین وبروزترین ولاکچری ترین امکانات منطقه و آمریکا هم استفاده می‌کنی!!!!چرا از عربستان وداعش حمایت نکنی؟؟؟اگر این اظهارات ناجوانمردانه را درمصاحبه خود نگویی بایدن تو را ونیروهای تورا به آمریکا فرا می خواند....قاسم سلیمانی ارزش ومقام او اندازه رئیس‌جمهور تو وتمام ژنرال‌های آمریکا بود.حرف نیست.قلوف هم نیست.چندتا کشور باچه تجهیزاتی به کمک تروریست های داعشی زیر مجموعه خودکمک کردید؟؟؟چندتا کشور کمک قاسم سلیمانی بود نیرو‌های تروریست تو راشکست داد؟؟خدا را سپاسگزار باش تا الآن زنده هستی...حمله به ایران مساوی با نابودی تمام پایگاههات درعراق. افغانستان.عربستان.امارات.محو رژیم جعلی...هرحرکت تهاجمی علیه ایران باعث محو رژیم جعلی دوستت خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
امریکائیها طبق معمول بلوفهای بزرگ میزنند ولی ما ایرانیها میگوئیم سنگ بزرگ علامت نزدن است ضمنا اگر هم جرات چنین اشتباه بزرگ محاسباتی را داشتند ما هم دست روی دست نگذاشته ایم و همچنین اگر امکان درگیری را داشتند چرا ناوگان خود را از خلیج فارس خارج کردند.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۱:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
یارو با زبون خودش میگه میخواستیم حمله کنیم شما میگید ادعا میکنه،اگه ادعا بود از ترس گل به خودی نمیزدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
لعنت به جنس فاسد و خرابتون.شما به عربستان سلاح بدین اشکال نداره ولی ما از مظلومین یمن حمایت میکنیم کار بدیه؟برین به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
پس چی شد. غیرت که ندارید. وقت خوردن شماست آشغال های عوضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اگر فرض این که ایران به حوثی ها کمک می کند و عربستان ضربات سختی از این حملات می خورد، نشان دهنده پوچ بودن قدرت و کمک های نظامی امریکا( به نظام سعودی در عربستان ) در مقابل قدرت غیر مستقیم ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
راست میگه! میخواستن اما نتونستن!!
آخرین اخبار