دادستانی منهتن از وکیل پیشین ترامپ بازجویی کرد

دفتر دادستان کل ناحیه منهتن نیویورک در چارچوب تحقیق درباره تخلفات مالی رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از وکیل پیشین او بازجویی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دفتر دادستان کل ناحیه منهتن نیویورک احضاریه‌های جدیدی را در چارچوب تحقیقات کیفری درباره پرونده فعالیت‌های تجاری و دارایی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، صادر و روز پنج شنبه از «مایکل کوهن»، وکیل پیشین  او، بازجویی کرد.

این بازجویی بعد از آن انجام شد که «مارک پومرانتز» که تجربه زیادی در جرایم یقه سفید (در اشارات حقوقی و قانونی دلالت بر سوءاستفاده افراد بلندپایه از مقام خود که بیشتر با جرایم مالی همراه است) و جرایم سازمان‌یافته دارد به تیم تحقیقات دادستان منطقه منهتن درباره تجارت خانوادگی ترامپ پیوست.

به گفته سخنگوی دادستان منطقه منهتن نیویورک، پومرانتز کار خود را به عنوان دستیار ویژه دادستان دوم فوریه (۱۴ بهمن) آغاز کرد.

به گفته این منابع، استخدام این فرد بخشی از اقدامات اخیر تحقیقات دادستانی از جمله صدور بیش از ده حکم احضاریه جدید در روز‌های اخیر است. 

دفتر دادستان منطقه منهتن جزئیات چندانی از این تحقیقات اعلام نکرد، اما در پرونده‌های دادگاه متذکر شد که روی رفتار‌های مجرمانه گسترده و طولانی مدت احتمالی در سازمان ترامپ، از جمله جعل سوابق و کلاهبرداری بیمه‌ای و مالیاتی تمرکز دارد.

مشخص نیست که در مصاحبه روز پنجشنبه با کوهن که پنجمین مورد با دفتر دادستانی منهتن بوده، چه مسائلی مطرح شد. اما بنا بر این گزارش، این مصاحبه‌ها نشان‌دهنده علاقه شدید به دستیابی به اطلاعات کوهن درباره امور مالی سازمان ترامپ است.

کوهن تا سال ۲۰۱۸ برای ترامپ کار می‌کرد و از آن زمان به یکی منتقدان اصلی وی تبدیل شده است.

تحقیقات در منهتن در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و تمرکز اولیه آن بر روی پرداخت‌هایی بود که دو زن می‌گفتند در ازای سکوت درباره روابط غیراخلاقی خود با ترامپ به آن‌ها پرداخت شده است، اما بعد‌ها به فعالیت‌های تجاری بزرگ ترامپ کشانده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار