مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مددجویان کمیته امداد نقش بسیار مهمی در تولیدات دامی، کشاورزی، محصولات گلخانه‌ای و لبنیاتی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در دیدار با خسروی راد، مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان به آمار بالای خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که مستقیما از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

او  یکی از اهداف مهم این نهاد را توانمندسازی مددجویان و ارتقاء خانواده‌های تحت حمایت از مصرف‌کننده به تولیدکننده عنوان کرد و افزود: نگاه ما در کمیته امداد این است که خانواده‌ها همه مصرف‌کننده نباشند بلکه مولد باشند و در این زمینه نیز با اجرای طرح‌های اشتغال به همت این نهاد توفیقات بسیار خوبی حاصل‌شده است، شغل‌هایی که به همت کمیته امداد اجرا می‌شود شغل‌های پایدار و مولدی هستند.

صادقی در ادامه به نقش کمیته امداد در اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: مددجویان این نهاد نقش بسیار مهمی در تولیدات دامی، کشاورزی، محصولات گلخانه‌ای و لبنیاتی دارند.

او ادامه داد: این نهاد همچنین درزمینه مشاغل نو و دانش‌بنیان نیز اقدامات خوبی انجام داده است که اجرای ۸۰۰ طرح نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی ازجمله این طرح‌هااست که با اجرای این طرح‌ها هر خانوار میانگین ماهیانه دو میلیون و پانصد هزار تومان برق به دولت می‌فروشد.

صادقی به نقش کمیته امداد در تولیدات صنایع‌دستی ازجمله فرش دستباف نیز اشاره کرد و بیان داشت: پنج هزار قالیباف تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که سالانه فرش و گلیم‌های دست‌باف زیادی را تولید و روانه بازار فروش می‌کنند.

صادقی در ادامه به کمک‌ها و حمایت‌های خوب خیران از ایتام تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: خیران نیکوکار سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به ایتام تحت حمایت کمیته امداد کمک می‌کنند.

او در ادامه ضمن تقدیر از همکاری خوب شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با این نهاد از مدیرعامل این شرکت خواست به‌منظور تأمین نیروی موردنیاز خود از بین فرزندان ایتام این نهاد نیز به کار بگیرد و در صورت به‌کارگیری فرزندان مددجویان، کمیته امداد حق بیمه سهم کارفرما را به مدت دو سال پرداخت خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به اجرای طرح اکرام ایتام به همت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد است و حمایت از ایتام باعث گره‌گشایی در مشکلات خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار