به مناسبت دهه فجر در قالب رزمایش کمک مومنانه (ایران همدل ۳)، توزیع ۴ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند سیرجانی آغاز شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در مراسم  آغاز توزیع ۴ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند سیرجانی در قالب طرح کمک‌های مومنانه (ایران همدل ۳) که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری کرمان، امام‌جمعه و فرماندار سیرجان و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: این ایام فرصت مناسبی است که بخشی از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم.

او با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مومنانه یک سالی است که به دستور مقام معظم رهبری برای کمک به مردم آسیب‌دیده در حال انجام است، افزود: این اقدام در ایام دهه فجر فرصت خوبی است که بخشی از خدمات، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی در حال انجام است به معرض دید و نمایش مردم گذاشته شود.

صادقی یکی از اهداف و برنامه‌های مهم این نهاد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان اعلام کرد و بیان داشت: اگر درآمد پایداری برای خانواده‌های نیازمند ایجاد شود، خانواده‌ها دیگر نیازی به سبد معیشتی ندارند و می‌توانند با عزت نفس روی پای خود بایستند و کسب درآمد کنند.

او با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در مجموعه کمیته امداد در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان شکل‌گرفته است، افزود: تعهد کمیته امداد استان در کارگروه اشتغال طی امسال، ایجاد ۴ هزار شغل بوده که طی ده‌ماهه امسال، ۷ هزار و ۵۰۰ شغل با کمک این نهاد در استان ایجادشده که این مشاغل، مشاغلی پایدار و باثبات هستند و وجود عینی و خارجی دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان همچنین از افتتاح ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال با کمک این نهاد در ایام دهه فجر خبر داد.

او بر ترویج ازدواج آسان در شهرستان سیرجان تاکید کرد و افزود: در شهرستان سیرجان، کار‌های بزرگ و خیرخواهانه خوبی انجام‌شده است و با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب در این شهرستان از جمله وجود عمده شرکت‌های صنعتی و معدنی، قدم‌های خیری برای حل مشکلات محرومان برداشته‌شده است.

صادقی تصریح کرد: طی سال آینده تحول بزرگی در حوزه مسکن و ملزومات مسکن مددجویان انجام خواهد شد که باعث آرامش در بین خانواده‌های تحت حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار