معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان :

گیلان کمبودی در تولید مرغ ندارد

اکبرنژاد با اشاره به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی و تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دامی گفت: هیچگونه کمبودی در تولید مرغ در استان نداریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  میر حجت علی اکبرنژاد ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در ماه‌های آذر و دی، ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در ۸۲۰ واحد تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد بیشتر است.

او با اشاره به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی و تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دامی، افزود: هیچگونه کمبودی در تولید مرغ در استان نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در ۷ کشتارگاه گیلان روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن مرغ گوشتی کشتار می‌شود که ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن آن به قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

میر حجت علی اکبرنژاد ، با اشاره به اینکه حدود ۸۲۰ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون قطعه در استان فعال است، افزود: در این واحد‌ها هر ماه حدود ۸ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: نیمی از مرغ تولیدی گیلان که مازاد بر نیاز این استان است به استان‌های دیگر به ویژه استان تهران ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.