تجهیز۴۰ درصدی اراضی آبی کردستان به سیستم نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:در حال حاضر ۴۰ درصد از اراضی آبی استان کردستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدفرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ازکسب موفقیت استان کردستان درتجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری خبر داد و گفت: در راستای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تاکنون ۵۸ هزار هکتار از اراضی استان یعنی ۴۰ درصد اراضی آبی به سیستم‌های نوین آبیاری با بهره وری بالا مجهز شده است.

او با اشاره به بهره گیری از از ارقام پربازده و کم آب بر محصولات در بخش کشاورزی گفت: در چند سال اخیر در زمینه تولید و تأمین بذر، پنج رقم گندم آبی و ۹ رقم گندم دیم در استان کشت می‌شود و این در حالی است که قبلا تنها دو رقم گندم در استان کشت می‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که ۱۴ هزار تن مصرف داخل بوده و مابقی به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

او گفت: با بهره برداری از سد‌هایی که در کردستان در دست احداث است امکان افزایش تولید محصولات کشاورزی فراهم خواهد شد و تولیدات بخش شیلات نیز رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

سپری بیان کرد: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی این استان موجب ایجاد شغل برای سه هزار و ۹۸۰ نفر و تثبیت شغل ۹۹۴ نفر در بخش‌های مختلف زراعی و باغی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت : کشاورزی محور توسعه استان بوده و نیرو‌های خدوم جهاد کشاورزی با تلاش و همتی مضاعف برای بالفعل کردن ظرفیت‌های کردستان در این عرصه تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.