فرماندار کامیاران گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاوشان با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تجهیز به سیستم نوین آبیاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مسعود الماسی گفت: پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد گاوشان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند که در مرحله نخست آن یک هزار و ۵۰۰ هکتار توسط جهاد کشاورزی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار باقی مانده این پروژه از اعتبارات طرح ساماندهی رودخانه‌های غرب و شمال غربی کشور در ۲ فاز اجرا می‌شود، افزود: فاز دوم آن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است که از سال ۹۶ توسط جهاد نصر همدان شروع شده و در حال حاضر با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

الماسی با بیان اینکه مجموع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه در سد‌های شهرستان حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است، یادآور شد: برای اجرای این پروژه ۳۲ ایستگاه پمپاژ و بیش از یک هزار کیلومتر لوله گذاری خطوط اصلی و فرعی مورد نیاز است که سازه ۲۸ ایستگاه تکمیل و سایر ایستگاه‌ها نیز در حال اجرا است.

فرماندار کامیاران با اشاره به بهره‌مند شدن هشت روستای بخش مرکزی کامیاران از مزایای اجرای این طرح گفت: در تمام چهار سد حوزه این شهرستان طرح‌های مختلف کشاورزی و تبدیل زمین‌های دیم به آبی در پایاب آن‌ها به منظور توسعه بخش کشاورزی و رونق تولید در حال اجرا است.

انتهای پیام/م

اجرای طرح آبیاری نوین پایاب سد گاوشان

برچسب ها: کشاورزان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.