وزارت خارجه چین به کانادا درباره تهدید امنیتی خواندن پکن هشدار داد و خواستار پایان دادن به حملات بی‌دلیل علیه این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی،  به دنبال ادعای کانادا مبنی بر اینکه پکن تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است، چین هشدار داد کانادا این «ذهنیت جنگ سرد» و حملات نامفهوم را متوقف کند.

وزارت خارجه چین اظهارات رئیس اطلاعات کانادا را پس از اینکه گفت پکن در تلاش برای تهدید امنیت ملی و حاکمیت کاناداست، مورد انتقاد قرار داد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت اظهارات دیوید ویگنو، رئیس سرویس اطلاعات امنیتی کانادا بی‌اساس است و چین قاطعانه با آن‌ها مخالفت می‌کند.

وانگ گفت چین هرگز به دنبال دخالت در امور داخلی کشور دیگری نبوده و برخلاف کانادا دستگیری‌های خودسرانه را بر خلاف اراده ملت‌های دیگر انجام نمی‌دهد.

او تاکید کرد: «ما از برخی سیاستمداران کانادایی می‌خواهیم که ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک را کنار گذاشته و جلوی حملات نامفهوم علیه چین را بگیرند؛ اگر کانادا به اظهارات تهدیدآمیز پایان دهد، چین اقدامات بیشتری را در راستای افزایش اعتماد میان دو کشور انجام می‌دهد که منجر به مناسبات بیشتری خواهد شد».

روز سه شنبه، ویگنو در یک همایش آنلاین گفت امنیت ملی کانادا از سوی بازیگران ایالتی تهدید می‌شود.

او گفت: «دولت چین، یک استراتژی را برای مزیت ژئوپلیتیک در همه جبهه‌ها اعم از اقتصادی، فناوری، سیاسی و نظامی دنبال می‌کند و از تمام عناصر قدرت دولت برای انجام فعالیت‌هایی بهره می‌برد که تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی و حاکمیت ما باشد».

روابط چین با کانادا و متحدان غربی آن طی سال‌های اخیر بسیار تیره شده است. پکن بار‌ها و بار‌ها از آمریکا و شرکای خود خواسته است تا از اتهامات بی‌اساس در مورد چین صرف نظر کرده و از مداخله در امور داخلی این کشور در هنگ کنگ و تایوان دست بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار