یک مقام مسئول گفت: ۱۶۳ محور شریانی و غیر شریانی در کشور درگیر بارش برف، باران و کولاک بودند که تمام محورها بازگشایی شده است.

فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات  سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سامانه بارشی از دو روز پیش وارد کشور شده است، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده از طریق سازمان هواشناسی به مدیران کل استان‌های درگیر هشدار بارش برف دادیم.

او ادامه داد: تحلیل‌هایی را از سازمان هواشناسی و مرکز مدیریت راه‌های کشور انجام دادیم و مناطقی را که بیشتر درگیر بارش باران و برف بودند شناسایی کردیم و پیش بینی‌های لازم را به استان‌ها اعلام کردیم که در چه منطقه‌ای چه میزان برف و کولاک را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات با بیان اینکه اطلاعات دریافت شده در ۲۴ ساعت گذشته نشان داد ۱۲ استان دارای بارش برف و کولاک و ۲ استان هم شاهد بارش باران بودند.


بیشتر بخوانید


مهریاری اظهار کرد: در مجموع ۱۳۴ محور شریانی دارای بارش بودند و ۳۹ استان هم دارای بارش برف و کولاک بوده‌اند و خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ انسدادی نداشته‌ایم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات توضیح داد : همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۸ نقطه ریزش سنگ گزارش شده بود که با همکاری نیروهای راهداری این مسیرها بدون هیچ انسداد و یا ایجاد ترافیکی برداشته شد.

او تاکید کرد: خوشبختانه عوامل راهداری در هنگام ریزش سنگ به سرعت حضور پیدا کردند و در این مدت هیچ انسدادی را شاهد نبودیم.

مهریاری بیان کرد: بیشترین میزان ریزش‌ سنگ در استان‌های کرمانشاه و البرز بوده و در استان البرز هم بیشترین محور گزارش شده مربوط به چالوس بوده است.

او افزود: بیشترین حجم بارش‌ها هم مربوط به محور چالوس و هراز بوده که از ساعت ۹ شب بارش‌ها در محور چالوس آغاز شده و تا ساعت ۹ صبح امروز ادامه داشته است.

مهریاری اظهار کرد: بارش‌ها همچنان در محور هراز ادامه دارد و طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی تا روز دوشنبه بارش‌ها در برخی از مناطق کشور ادامه خواهد داشت.

او گفت: از امروز بارش‌ها در برخی از محورها کاسته می‌شود اما با این وجود تمامی نیروهای راهداری در مناطق برف گیر و کولاک خیز آماده‌باش خواهند بود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات یادآور شد: توصیه می‌کنیم تا یکی، دو روز آینده مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری در این مدت خودداری کنند و در صورت انجام سفر حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنند و اطلاعات سفر را از سامانه ۱۴۱  دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش باران ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار