رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و ده‌ها واحد نیز تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در مراسم افتتاح ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن محرومین و آسیب دیده از سیل ۹۸ که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سنندج برگزار شد. اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸ هزار واحد مسکونی در ۲۰ استان کشور در قالب مسکن محرومین در حال ساخت است و همچنین ۲ هزار واحد برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در کل کشور با اعتبار بلاعوض ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مدنظر است.

او افزود: خوشبختانه ۲۴ هزار واحد در سال گذشته به اتمام رسید و امیدواریم واحد‌های باقیمانده نیز تا تا سال آینده به اتمام برسد.

رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیز در این مراسم گفت: پس از سیل سال گذشته بازسازی و احداث بیش از ۲ هزار واحد آسیب دیده در دستور کار قرار گرفت که امروز یک هزار و ۷۰۰ واحد آن افتتاح می‌شود.

قادری اظهار کرد: همچنین احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد نیز یک هزار و ۷۰۰ واحد آن امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی هزینه شده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیارد آن نیز به صورت بلاعوض تامین شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.