قادری گفت: ۲ هزار واحد مسکن محرومین در کردستان احداث می‌شود که کار اجرای هزارو ۵۰۰ مورد آن به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با تبریک ایام‌اللە دهه فجر گفت: ساخت و بازسازی ۲٤ هزار و ٦۰۰ واحد مسکونی آسیب دیدە ناشی از جنگ از جملە اقدامات اولیە بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بدو تاسیس این نهاد بودە است.

قادری از دیگر اقدامات این نهاد را احداث ٤۰ مجموعە اردوگاە، پاسگاە، پناهگاە و سنگر در مناطق جنگی استان برشمرد و افزود: همچنین از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کردستان تا بە امروز ٤٦ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های استان احداث شدە است.

او ادامە داد: همچنین در بخش تعمیرات مسکن روستایی تا بە امروز ۲۳ هزار و ۷٤۰ واحد مسکونی روستایی در استان تعمیر شدە است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان، بنیاد مسکن را یک پایلوت بازسازی در کشور دانست و گفت: از اوایل تاسیس این نهاد تاکنون ۱۱هزار و ٥۰ واحد مسکونی در مناطق حادثە دیدە کشور احداث و برای قریب ۱٤ هزار و ٤۳٦ واحد تعمیرات در این مناطق انجام دادە است.

قادری بە تعمیر و بازسازی ٦ هزار و ٤۰۰واحد مسکونی آسیب دیده در حوادث طبیعی در شهر و روستا‌های استان اشارە کرد و افزود: تاکنون برای ۵۱۹۸ واحد مسکونی آسیب دیدە از حوادث طبیعی در شهر‌ها و همچنین برای ٨ هزار و ۳۷ واحد مسکونی حادثە از بلایای طبیعی در شهر‌های استان تعمیرات انجام شدە است.

اویکی از مهم‌ترین اقدامات بنیاد مسکن را طرح بیمە واحد‌های مسکن روستایی دانست و عنوان کرد: در راستای همین طرح تاکنون ۵۲۶۴ واحد مسکونی روستایی بیمە شدند.

قادری بە اجرای طرح هادی در روستا‌های استان اشارە و تصریح کرد:۱۷۰۳ روستا در استان کردستان وجود دارد کە یک هزار و ۳۱٥ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد و تاکنون در یک هزار و ۳٥۳ روستا انجام شدە است.

او تعداد روستا‌های بازنگری شدە در طرح هادی را ۱۷۷ روستا عنوان کرد و افزود: و بالغ بر ۷۰۰ روستای استان نیز نیاز بە بازنگری طرح هادی روستایی دارد.

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی در کردستان ادامەداد: تاکنون در ٥٤٥روستا فاز یک طرح هادی بە اجرا درآمدە کە ۷۰ درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

قادری اظهار کرد: ۷۱۱ هکتار زمین روستایی نیز توسط بنیاد مسکن تملک شدە و ٤ هزار و۹۰۰ قطعە زمین در روستا‌های استان برای احداث مسکن واگذار شدە است.

او بە دیگر اقدامات بنیاد مسکن در صدور اسناد مالکیت اشارە و عنوان کرد: تاکنون بیش از ۷۹ هزار جلد سند مالکیت در روستا‌ها صادر شدە و ٥ هزار و ۷٥۲ واحد نیز سند مالکیت در شهر‌های زیر ۲٥ هزار نفری صادر شدە است.

قادری اذعان کرد: تا بە امروز ۲ هزار و ٨٦۲ واحد مسکن محرومین و اقشار کم درآمد در شهر‌های استان احداث شدە است.

او با اشارە بە اینکە در طرح مسکن مهر ٤ هزار و ٥۱۱ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۲٥ هزار نفر احداث شدە است افزود: همچنین احداث ٦هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر یکصد هزار نفری از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است.

قادری از دیگر اقدامات این نهاد را اجرای ٥۰ هزار متر مربع، پروژە‌های متفرقە ساختمانی شامل کتابخانە حضرت امام خامنەای، دانشگاە بین‌المللی علوم قرآنی، تکمیل مدرسە حضرت خدیجە، مدرسە علوم دینی امام شافعی، مدرسە علوم دینی کامیاران، مدرسە علوم دینی سقز و ... عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به تفاهم‌نامه‌های همکاری بنیاد مسکن با سایر نهاد‌ها از جمله کمیته امداد و بهزیستی پرداخت و بیان کرد: برای تامین مسکن خانواده‌های دو معلول به بالا در روستا‌ها ۱۵۱ واحد احداث می‌شود که تاکنون ۱۱۸ واحد آن به اتمام رسیده است.

قادری به برنامه‌های دهه فجر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کردستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: چندین طرح عمرانی با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

او تصریح کرد: سه طرح روستایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، افتتاح ۴۶ هزار و صدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی، واگذاری ۸٤ هزار و ۸۱۲ سند مالکیت روستایی و شهری، افتتاح ۲ هزار و ۹۶ واحد بازسازی سیل سال گذشتە را در استان داریم که بە مناسبت دهه ایام اللە فجر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.