امام جمعه انار:

با روحیه دلدادگی به انقلاب، مواضعمان را حکیمانه کنیم

امام جمعه شهرستان انار گفت: اگر بخواهیم پاسدار واقعی انقلاب اسلامی باشیم، باید روح و باطن انقلاب اسلامی را بشناسیم و با روحیه دلدادگی به انقلاب، مواضعمان را حکیمانه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به دهه مبارک فجر اشاره کرد و ضمن تبریک این ایام گفت: ۱۲ بهمن سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر است.

او افزود: بزرگترین درسی که امام خمینی (ره) به امت اسلامی آموخت، خودآگاهی تاریخی بوده است.

حجت الاسلام منتظری با اعلام اینکه در طول تاریخ، ناآگاهی‌هایی بوده که به اسلام و امت اسلامی ضربه زده است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) شاگردانی را تربیت کرد که چنان به خود آگاهی رسیدند که سراسر وجود خود را با انقلاب اسلامی گره زدند.

او بیان داشت: شهیدانی مانند چمران ها، دستغیب ها، بهشتی‌ها، آوینی ها، سردار دل‌ها، و ... به آن خودآگاهی رسیدند که می‌دانستند ریشه و باطن انقلاب اسلامی یک حقیقت قدسی است که به غدیر و ولایت متصل است.

امام جمعه شهرستان انار گفت: امام خمینی به ما یاد داد که اگر بخواهیم پاسدار واقعی انقلاب اسلامی باشیم، اولاً باید روح و باطن انقلاب اسلامی را بشناسیم و ثانیاً با روحیه دلدادگی به انقلاب اسلامی حرکت‌ها و مواضعمان را حکیمانه کنیم.

حجت الاسلام منتظری با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) افزود: بعد از انقلاب اسلامی موجی از تبلیغات رسانه‌های غربی، علیه زنان در جمهوری اسلامی ایران به راه افتاد که زنان ایرانی از آزادی برخوردار نیستند.

او تصریح کرد: این در حالیست که واقعیت چیز دیگری است و در حقیقت زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه گیری در مقابل مردان و ... است و چه ظلم‌هایی که به زنان غربی شده و می‌شود که خودشان بار‌ها و بار‌ها به آن اقرار کرده اند.

امام جمعه شهرستان انار بیان داشت: غربی‌ها ارزش و اعتبار زنان را به این می‌دانند که چشم‌های هرزه آن‌ها را نگاه کنند و انواع فساد‌ها و فحشا‌ها ایجاد شود، اکنون باید پرسید، آیا واقعاً این آزادی زن است؟

او گفت: اسلام و قرآن کریم وظیفه زنان را انسان سازی می‌داند و زنان هستند که ملت‌ها را تقویت می‌کنند و دارای مقام والا و عالی مرتبه اند.

حجت الاسلام منتظری افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمایند خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم بالاتر است.

او به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مقام والای حضرت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: معظم له می‌فرمایند: حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه یک زن اسلامی در حد یک رهبر است که علاوه بر مادری، همسرداری و خانه داری نیز می‌کند.

حجت الاسلام منتظری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: منظور از خانه داری زن، تربیت انسان است و معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود، یعنی "بشر " است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.