سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد با تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار پایه نهال گل رز در صرفه جویی ارزی کشور گامی مهم برداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اکبر محمدی سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال سه میلیون و۵۰۰ هزار پایه نهال گل رز در چهار نهالستان کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

اکبر محمدی افزود: محصولات تولید شده در نهالستان‌های استان برای افزایش تولید گل رز در کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های مجاور تولید شده است.
 
محمدی با بیان اینکه پایه نهال گل رز پیش از این با صرف هزینه‌های زیادی از کشور‌های اروپایی وارد کشور می شد، گفت: تولید این محصول در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر خودکفایی در زمینه تولید گل رز، گامی مهم برای صرفه جویی ارزی کشور نیز محسوب می‌شود.

او بیان کرد: با بومی سازی تولید پایه نهال گل رز در کشور مشکلات ثبت سفارش، احتمال ورود آفات و بیماری‌ها و موانع زمان دریافت سفارش ها در ایران رفع شده است.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالیانه ۲۱ میلیون شاخه گل رز یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود گفت: دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در این استان است.

محمدی همچنین از تولید ۵۰۰ هزار اصله نهال شامل انواع مرکبات، انجیر، انگور، گردو و میوه‌های هسته دار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: این تعداد نهال در ۶ نهالستان استان تولید شده است.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ نهالستان درختی و گل رز در کهگیلویه و بویراحمد فعال است گفت: از این تعداد سه نهالستان در باشت، ۲ نهالستان در گچساران،۲ نهالستان در بویراحمد و یک نهالستان نیز در شهرستان چرام فعال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.