رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه زیرساخت های کشاورزی در استان باعث افزایش تولید محصول استراتژیک گندم،گل رز،پرورش ماهی و سایر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،   الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت :میزان تولید گل رز در کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۳۹۲ ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه بود سال ۱۳۹۷ به حدود ۲۰ میلیون شاخه رسید.
 
الیاس تاج الدینی با اشاره به اینکه سطح گلخانه های گل رز کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ابتدای دولت یازدهم افزایش چشمگیر یافته است.تصریح کرد: ۴۰ گلخانه تولید گل رز به مساحت ۱۶.۲ هکتار در کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است.
 
او گفت: دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در این استان است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون ۱۹۶ نفر به طور مستقیم در گلخانه‌های گل رز استان مشغول بکار هستند.
 
تاج الدینی ابراز داشت: ۲ گلخانه گل رز به مساحت ۱.۲ هکتار در استان در دست ساخت است.
 
او بیان کرد: ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث این گلخانه‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.
 
تاج الدینی انجام آموزش‌های تخصصی رایگان و پرداخت تسهیلات بانکی را از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت برای افزایش تولید گل رز در این استان ذکر کرد.
 
او با اشاره به اینکه امسال ۷۵هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شد گفت: این رکورد در استان کم سابقه بوده است.
 انتهای پیام/غ

۷۵هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.