کمیسیون اروپا ضمن ابراز نگرانی شدید از غنی سازی اورانیوم ایران بر حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون اروپا ضمن ابراز نگرانی شدید از غنی سازی اورانیوم ایران بدون توجه به بدعهدی طرف‌های برجام مدعی شد: اقدام ایران در خصوص غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی تاسف‌آور است، اما اروپا معتقد است که توافق هسته‌ای ایران ارزش آن را دارد که دو طرف آن را حفظ کنند.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در یک جلسه توجیهی مدعی شد: ما در خصوص اقدامات ایران به شدت نگران هستیم. این اقدام ناقض تعهدات هسته‌ای ایران است و پیامد‌های جدی خواهد داشت.

او گفت: جای تأسف است، اما بسیار مهم است که ما توافقنامه را حفظ کنیم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد ایران غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در سایت فردو را آغاز کرده است. این تصمیم کشورمان در پی بدعهدی طرف‌های غربی برجام در عمل به تعهداتشان بر اساس این توافق صورت می‌گیرد.

پیش از این کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی گفته بود: مدیرکل آژانس طی گزارشی آغاز تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را تایید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۳۴ ۱۷ دی ۱۳۹۹
اتحادیه اروپا غلط کرده . اروپایها بهتره نگران خودشان باشند نه نگران ما . اونها که میگویند اقدام ایران نگران کننده است باید پرسید چرا در دوران تحریم نگران ما نبودید .
آخرین اخبار