تبدیل ۳۷۰ کیلومتر کابل مسی به خودنگهدار در فارس

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: تا پایان دی‌ماه ۳۷۰ کیلومتر کابل مسی شبکه‌ی برق در فارس به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی عزیزی گفت: با صرف هزینه‌ای معادل ۳۷۰ میلیارد ریال بالغ بر ۳۷۰ کیلومتر از شبکه مسی توزیع برق در نقاط مختلف استان فارس به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

او گفت: این پروژه از اواسط مهر امسال و با همکاری ۱۵ گروه اجرایی و نظارتی آغاز و تاکنون ۳۰۰ کیلومتر از کل پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال، اجرا شده است و برآورد می‌شود که تا پایان دی ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شود.

عزیزی با بیان اینکه عمده اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌های کازرون، لار، جهرم، لامرد، جهرم، نی ریز، زرین دشت و بختگان در حال اجراست، گفت: با اجرای این پروژه‌ها، شبکه‌های فشار ضعیف هوایی این شرکت به طورکامل به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

عزیزی، افزایش قابلیت اطمینان درمقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی و اصلاح ولتاژ مشترکان را از مزیت‌های مهم اجرای پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار اعلام و اضافه کرد: این طرح علاوه بر جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، دارای مزایایی مانند ارتقا ایمنی شهروندان، توجه به مسائل محیط زیستی با حذف شاخه‌زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات نیز خواهد بود.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، گفت: باوجود شیوع بیماری کرونا در کشور و استان روند خدمات‌رسانی به مشترکان متوقف نشده و با تلاش مستمرکارکنان و پیمانکاران این شرکت در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۳۱۳ کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط و شبکه فشار ضعیف احداث و تعداد ۶۰۶ دستگاه ترانسفورماتور (زمینی و هوایی) با ظرفیت ۶۷۷۱۰ کیلوولت آمپر، نصب و افزایش قدرت داده شده است.

عزیزی امیدواری کرد که با توسعه و ادامه این روند، بتوانیم گام مثبتی برای اهداف و سیاست‌های شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برداشته و شاهد افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش انرژی توزیع نشده و در نهایت افزایش رفاه و سطح رضایتمندی مشترکان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار