معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: همزمان با سراسر کشور، مانور عملیاتی برای کاهش و رفع افت ولتاژ در مناطق شناسایی شده از شبکه توزیع برق در محدوده تحت مدیریت این شرکت اجرایی شده است.

اجرای مانور رفع افت ولتاژ توسط توزیع برق شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا منصوری‌صبا گفت: مانور بزرگ کاهش و رفع افت ولتاژ در سطح مناطق وسیعی از محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با هدف رفع عیوب شناسایی شده در شبکه فشار متوسط و ضعیف و کمک به تامین برق مطمئن، با کیفیت و پایدار، عملیاتی شده است.

او با بیان اینکه این مانور طی ماه‌های گذشته نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق شیراز اجرایی و مشکلات برخی از نقاط شبکه، رفع شده است، گفت: نقاط دارای مشکل از قبل و با روش‌های تخصصی و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته شناسایی و بعضا توسط مشترکان به شرکت توزیع برق شیراز اعلام و توسط کارشناسان این اداره تائید شده است.

منصوری‌صبا با یادآوری اینکه مانور در محدوده شهرستان کوار و روستای کرونی شهرستان شیراز، گسترده‌تر خواهد بود، گفت: همانگونه که از قبل هم اطلاع رسانی شده بود، امکان قطع موقت برق در مناطقی از محدوده تحت پوشش این مانور، برای مدتی کوتاه وجود خواهد داشت.

او با اشاره به همراهی گروه‌های فنی مهندسی، دفتر مطالعات شبکه، دیسپاچینگ، رکوردگیری و اجرایی در این عملیات، گفت: این مانور به مدت ۲ روز و تا جمعه ۲۸ آذرماه ادامه خواهد داشت و به رفع مشکلات افت ولتاژ در مناطق اجرایی خواهد انجامید.

منصوری‌صبا با اشاره به همکاری ۴۳ گروه عملیاتی در این مانور، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها شامل ۸۲ نفر نیروی اجرایی و ۳۰ نفر ناظر بهره برداری و ایمنی خواهند بود که با استفاده از ۳۹ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۰ دستگاه جرثقیل و ۲ دستگاه بالابر، مانور را انجام می‌دهند.

او یادآور شد: کل ۲۴ منطقه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شیراز در محدوده عملیاتی این مانور قرار دارند که در بعضی مناطق کار گسترده‌تر خواهد بود.

منصوری‌صبا در خصوص حجم کار کلی و پروژه‌های تعریف شده در این مانور گفت: تعویض ۱۱ دستگاه ترانسفورماتور با رویکرد افزایش قدرت پست و اصلاح ولتاژ پست توزیع، احداث ۱۵ فیدر جدید فشار ضعیف، نصب ۸ دستگاه پست هوایی جدید و فیدربندی و تعدیل بار مناطق دارای افت ولتاژ، ۸۲ مورد متعادل سازی بار شبکه شامل بالانس بار فیدر فشار ضعیف و کاهش تلفات ناشی از نامتعادل بودن بار فیدر و اصلاح ۲۰۰ عدد جمپر شبکه، در این مانور مد نظر است.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با اجرای این عملیات، شاهد بهبود کیفیت شبکه توزیع برق در مناطق مورد نظر خواهیم بود و تنها در صورت وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه و ... امکان بروز مشکل در این محدوده متصور است.

منصوری‌صبا با تاکید براینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز، پیشرو در اجرای مانور‌های عملیاتی کاهش و رفع افت ولتاژ و بهبود کیفیت شبکه توزیع برق بوده است، گفت: این عملیات‌ها تا پایان سال همچنان تداوم خواهد داشت و بعضا به شکل سراسری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار