رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: علاوه بر اینکه بیش از ۴۰۰ جواز کسب مشاوران املاک غیرفعال در استان زنجان باطل شد، حق کمیسیون‌ این صنف نیز کاهش یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی رئیس اتاق اصناف استان زنجان به نوسانات قیمت املاک و نقش مشاوران املاک در گرانی‌های مسکن اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر، در هر زمان که بازار مسکن به صورت مقطعی رونق می‌گرفت تعدادی از بنگاه‌های مشاوره املاک که چند سال قبل جواز گرفته بودند شروع به فعالیت کرده و به گرانی‌های بازار مسکن دامن می زدند.

او با بیان اینکه طبق پایش های اتاق اصناف این بنگاه‌ها با دریافت جواز به صورت مقطعی و فقط در زمان هایی که قیمت املاک بالا می رفت فعالیت داشته و به آشفتگی بازار مسکن دامن می‌زدند، افزود: طی یک سال گذشته در راستای ساماندهی املاک اقدامات مهمی  در استان زنجان صورت گرفته  است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان بااشاره به اینکه پارسال یک هزار و ۶۱۶ جواز مشاور املاک در زنجان وجود داشت، گفت: امسال با لغو جواز ۴۰۰ مشاور املاک تعداد کل مجوز‌های صادر شده برای این صنف به یک هزار و ۲۰۸ مورد رسیده است.  

او ادامه داد: علاوه بر اینکه دست دلالان را تا حدودی از بازار مسکن کوتاه کرده ایم، مبلغ کمیسیون بنگاه‌ها نیز اصلاح شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.