معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ضربتی جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان در خراسان رضوی آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا صابری‌تولایی معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست ویدیوکنفرانس با مدیران مدارس خراسان رضوی گفت: آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل با توجه شرایط کرونایی در این استان افزایش یافته است، بنبابراین آموزش و پرورش اقدام به اجرای این طرح ضربتی برای جلوگیری از ترک تحصیل نمود.

او افزود: دانش‌آموزانی که ادامه تحصیل نداده‌اند در چاچوب اجرای این طرح شناسایی می‌شوند تا پیگیری و اقدام لازم با فوریت برای تداوم آموزش آن‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین بر استمرار کلاس‌ها و برنامه آموزش رسمی به شیوه غیرحضوری تاکید کرد و ادامه داد: مدارس باید همچنان آموزش‌های مجازی را بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی ارائه نموده و با رعایت استاندارد‌های لازم بر کیفیت آموزش بیافزایند و همچنین از خستگی احتمالی دانش‌آموزان و فرسودگی معلمان پیشگیری کنند.

صابری‌تولایی بیان کرد: مدیران مدارس همچنین الگوی جریان آموزشی مدرسه تحت مدیریت خود را با توجه به شرایط موجود انتخاب و ثبت نمایند. الگوی کنونی جریان آموزشی همه مدارس خراسان رضوی غیرحضوری است لذا مدیران مدارس باید به محض تغییر شرایط نسبت به روزآمدی این الگو اقدام کنند.

او تصریح کرد: شرایط برای برگزاری حضوری ارزشیابی دانش‌آموزان فعلا فراهم نیست بنابراین این بخش از فرآیند آموزش نیز به شیوه غیرحضوری اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: آزمون‌های برخط (آنلاین)، ارزشیابی تکوینی، میزان مشارکت، شناخت معلم، پرسش‌های شفاهی، آزمون‌های عملکردی و همه فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان می‌تواند مبنای نمرات نوبت اول برنامه سال تحصیلی آن‌ها قرار گیرد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.