معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان نوپا بیشتر و افزایش اعتبار برای این واحد‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سورنا ستاری،معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی لرستان اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های خود را در این حوزه به صورت گسترده انجام می‌دهد و در صورت تصویب بودجه دولت در مجلس برای این معاونت، حمایت طرح‌های علمی و دانش بنیان افزایش خواهد یافت.

او با تاکید بر حمایت مالی شرکت‌های دانش بنیان تازه تاسیس گفت: پرداخت تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق توسعه به شرکت‌ها ادامه دارد و هر هفته طرح‌های مربوطه به صورت مجازی در کشور افتتاح می‌شود.

ستاری ادامه داد: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که طرح‌های تحقیقاتی و اجرایی آن‌ها به طور مستمر انجام می‌شود که به عنوان مثال در حوزه کرونا محصولات و اقدامات به صورت اکوسیستم فعال بوده و وارد بازار می‌شوند.

او افزود: استان لرستان از استان‌های بسیار با ظرفیت در این حوزه است، اما به اندازه داشته‌های موجود و توانایی بالقوه توسعه پیدا نکرده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: توسعه پارک علم و فناوری، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی می‌تواند زمینه توسعه لرستان را فراهم آورد که در این راستا با استانداری لرستان نیز تفاهم خواهیم کرد که اعتبار خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.