مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت:در شش ماهه ابتدایی امسال ۲۲ شرکت تعاونی در استان تشکیل شده است.

علی آشتاب در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، با بیان اینکه امروزه بیش از هر چیز نیازمند گسترش فرهنگ تعاون، همکاری، همدلی و همراهی در استان هستیم، اظهار کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال ۲۲ شرکت تعاونی خدماتی، توزیعی، تولیدی و دانش بنیان با عضویت ۱۷۲ نفر و ایجاد فرصت شغلی ۶۵ نفر در لرستان تشکیل شده است.
وی اظهار داشت : طی شش ماه نخست امسال میزان صادرات انجام شده توسط شرکت‌های تعاونی لرستان بالغ بر ۱۳ هزار دلار بوده که محصولات تعاونی استان به خارج از کشور صادر شده است.

آشتاب نظارت مداوم و مستمر بر فعالیت تعاونی‌های استان را یادآور شد و گفت: در شش ماهه نخست  ۲۴۲ مورد بازرسی و نظارت از واحد‌های تعاونی استان انجام شد.

او خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین راهبرد‌هایی که در دستور کار داریم می‌توان به توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در جهت افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها اشاره کرد.

در استان لرستان ۲ هزار و ۸۵۴ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در ۲۱ رشته فعالیت دارند که جمعیتی معادل ۲۸ هزار نفر در این تعاونی‌ها شاغل هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.