رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشاورزان استان برای توسعه کسب و کار خود نیازمند دریافت تسهیلات هستند، اما توان تامین وثایق سنگین بانکی را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، اسفندیار حسنی مقدم روز یکشنبه در جلسه پیگیری مصوبات دیدار نماینده، ولی فقیه در استان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در بخش کشاورزی و خرده مالکی بودن ۹۵درصد این بخش، کشاورزان استان نمی‌توانند وثیقه‌های سنگین مورد نظر بانک را تهیه کنند.

او ادامه داد: برای تامین بخشی از نیاز مالی کشاورزان و تسریع در پرداخت تسهیلات به آن‌ها باید میزان وثیقه‌ها را ساماندهی کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: بر اساس هدفگذاری انجام شده در حوزه گیاهان دارویی، مقرر شده است کشت این گیاهان در سطح ۲۰ هزار هکتار طی ۲ برنامه پنج ساله اجرا شود.

حسنی مقدم با بیان اینکه از ابتدای انقلاب سه هزار هکتار گیاه دارویی در لرستان کشت شده تصریح کرد: همچنین گلخانه‌ها از بستر‌های مهم توسعه اقتصادی هستند و شرایط برای این فعالیت نیز در استان فراهم است.

او ظرفیت لرستان در کشت بادام، انگور، سنجد، زرشک و گل محمدی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: میزان بهره وری و افزایش هفت برابری تولید نسبت به فضای باز و همچنین میزان اشتغالزایی قابل توجه از مزیت‌های توسعه گلخانه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: اجرای طرح‌های این بخش با ۲ محور سرمایه گذاری خاص برای پروژه‌های بزرگ و تسهیلات بانکی برای کشارزان و بهره برداران دنبال می‌شود.

۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از این بخش ارتزاق می‌کنند و ارزش افزوده سه میلیون تن محصول تولیدی استان به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می‌رسد که چنانچه مشکل تامین و تخصیص آب برای این حوزه برطرف شود علاوه بر اشتغالزایی، درآمداقتصادی کشاورزان نیز چندین برابر افزایش خواهد یافت.

از حدود ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان تنها ۲۳ درصد آبی است در حالیکه متوسط این شاخص در کشور ۴۶ درصد اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.