رییس دانشگاه لرستان گفت: دانشجویان دختر این دانشگاه ۲۰۰ اثر به دبیرخانه طرح کمند با موضوع مهارت‌آموزی و کارآفرینی ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،خسرو عزیزی،رییس دانشگاه لرستان روز دوشنبه در نشست برخط اختتامیه طرح کمند اظهار داشت: اجرای رویداد ملی کمند، جهت تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی دانشجویان دختر، یک اقدام اثرگذار است که با همکاری معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ۱۰ دانشگاه کشور برگزار شد.

او افزود: داوری اولیه آثار ارسالی در محور‌های مختلفی همچون طراحی و گرافیک، صنایع دستی، پوشاک، دوخت، حجم، مهندسی و معماری صورت گرفت و آثار انتخابی به مرحله نهایی ارسال شدند.

او تصریح کرد: رویکرد وزارت علوم، تحقیات و فناوری حرکت دانشگاه‌های کشور به سمت کارآفرینی است و دانشگاه لرستان نیز اقدامات خوبی از جمله راه اندازی مرکز نوآوری، ایجاد و توسعه پارک علم و فناوری در محل سایت مرکزی، ایجاد پژوهشکده زنبور عسل و فرآورده‌های آن، مرکز تحقیقات بلوط و مزرعه آموزشی و تحقیقاتی پرورش مرغ بومی انجام داده است.

رییس دانشگاه لرستان بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه از بین ۲۷۵ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی کشور، رتبه ۲۵ را کسب کرده است.

عزیزی تصریح کرد: هرچه مهارت آموزی و کارآفرینی را در سطح فعالیت دانشجویان گسترش دهیم نقش و اثرگذاری دانشگاه برای رفع مشکلات و چالش‌های استانی و منطقه ای، بیشتر خواهد شد.

او با بیان اینکه حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی تقاضا محور در راستای توسعه کارآفرینی، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی صورت می‌گیرد افزود: باید همکاری و ارتباطات مشترک دانشگاه با بخش‌های اجرایی، خصوصی، صنعتی، اقتصادی و دانش بنیان را تقویت کرد تا بتوان گام‌های موثرتری برای رفع مشکلات جامعه برداشت.

رییس دانشگاه لرستان گفت: اکنون ۱۹۴ رشته تحصیلی شامل ۴۹ رشته در مقطع دکترای تخصصی، رشته دامپزشکی در مقطع دکترای حرفه ای، ۷۹ رشته کارشناسی ارشد و ۶۵ رشته در مقطع کارشناسی این دانشگاه ارایه می‌شود.

عزیزی اظهار داشت: ۶ هزار و هفت دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۵۴۷ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۴۱ دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای، ۷۷۱ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی در دانشگاه لرستان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.