معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: جایگاه علمی دانشگاه لرستان در سطح کشور ۹ رتبه ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: جایگاه علمی دانشگاه لرستان در سطح کشور ۹ رتبه ارتقا یافت.

محمد فیضیان  اظهار داشت: بر اساس ویرایش جولای نظام رتبه‌بندی وبومتریکس (رتبه‌بندی وب سایت دانشگاه‌ها) در سال ۲۰۲۰ میلادی، دانشگاه لرستان رتبه ۶۶ را در بین دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: بر اساس این نتایج، رتبه دانشگاه نسبت به نتایج شش ماهه اول سال ۲۰۲۰، در کشور ۹ پله و در جهان ۱۶۰ پله بهبود یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان ادامه داد: نظام بین‌المللی وبومتریکس یکی از مهم‌ترین نظام‌های ارزیابی است که با هدف رتبه‌بندی وب‌سایت دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، هر ۶ ماه یک بار، نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی خود را منتشر می‌کنند.

به گفته فیضیان پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی از نخستین اهداف این نظام رتبه‌بندی است.

او بیان کرد: این نظام با مجموع چهار شاخص که ۴۵ درصد وزن آن‌ها به ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی و ۵۵ درصد آن به ارزیابی فعالیت‌های وب‌سنجی می‌پردازد این ارزیابی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.