مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی کشور گفت: گیاهان دارویی به صورت تضمینی از بهره وران دیشموکی خریداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، خطیبی مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی کشور از خرید تضمینی گیاهان دارویی کشاورزان منطقه دیشموک به جهت افزایش بهره وری خبر داد.
 
خطیبی گفت:بنیاد علوی با هدف توسعه و ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در نقاط کم‌تر برخوردار کشور همچون بخش دیشموک آغاز به فعالیت کرده است.

او افزود: با شناسایی اقلیم منطقه و انتخاب محصول عملیات کشت گیاهان دارویی به تناسب هر منطقه‌های شروع می‌شود.
 
خطیبی بیان کرد: برای مشارکت دادن مردم در این امر مهم افرادی به عنوان عامل توسعه در منطقه شناسایی و شروع به توسعه گری کشت گیاهان دارویی با مشارکت کشاورزان می‌کنند.

مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی گفت: با این کار کشاورزان در یک برنامه سه تا پنج ساله مشارکت و ارزش آفرینی لازم را برای منطقه ایجاد می‌کنند.
 
خطیبی افزود: از جمله فعالیت‌هایی که باعث رونق گیاهان دارویی در این منطقه و ارزش آفرینی آن می‌شود توجه به بازار و عرضه محصولات در بازار‌های هدف است که با مشارکت نیاد علوی صورت می‌گیرد.

او بیان کرد:  در سال اول فعالیت با هدف ایجاد زمین‌های زراعی گیاهان دارویی، در سال دوم بحث ارزش آفرینی و واحد‌های فرآوری و در سال سوم پایانه‌های صادراتی را مد نظر قرار می گیرد.

او افزود:در منطقه دیشموک محصولات متناسب با بازار و اقلیم کار کشت می شوند که خوشبختانه شرکت‌های بزرگی در کشور در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی کشور گفت: یکی از اهداف این طرح دریافت ارزش افزوده بالاتر و بیشتر نسبت به کشت گندم و جو در منطقه دیشموک است.
 
او افزود: بودجه‌ای به صورت یارانه برای خرید بذر و نشاء در اختیار کشاورز قرار داده می شود.

مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی گفت: تلاش می کنیم تا پاییزه ۱۴۰۰ بیش از صد هکتار گیاه دارویی کشت شود.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.