دانشمندان SpaceX و NASA برای اولین بار استارت‌آپ آسترا Rocket 3.2 خود را در سفری کوتاه از آلاسکا به فضا می‌فرستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان SpaceX و ناسا برای اولین بار استارت‌آپ آسترا Rocket 3.2 خود را در سفری کوتاه از آلاسکا به فضا می‌فرستند. در پرتاب فضایی تجاری Astra's Rocket 3.2 از مجموعه فرودگاه فضایی اقیانوس آرام در جزیره کودیاک آلاسکا، نام جدیدی وجود دارد که باید در پرتاب‌های فضایی-تجاری جدی گرفته شود. این دومین بار از سری سوم پرتاب‌ها بود که نشان می‌داد این شرکت می‌تواند آن را به مدار برساند. اولین پرتاب در ماه سپتامبر باعث شد موشک ۳/۱ از زمین خارج شود. مشکل آن فقط این بود که زود خاموش شد و در نزدیکی سکوی پرتاب سقوط کرد.


بیشتر بخوانید


تلاش روز سه شنبه هنوز نتوانسته است که Astra را به مدار بیاورد، اما موشک از خط Karman عبور کرد که به عنوان لبه فضا شناخته می‌شود. این وسیله نقلیه محموله‌ای را در پرواز آزمایشی حمل نمی‌کرد، اما این شرکت قصد دارد خدمات پرتاب ماهواره‌های کوچک و محموله‌های دیگر از یک کلاس مشابه آنچه راکت لابراتوار تحویل داده را ارائه دهد. تیم رهبری Astra دارای تجربه زیادی در صنعت فضایی هستند. کریس کمپ بنیانگذار و مدیر عامل شرکت CTO ناسا و رئیس مهندسی کریس تامپسون در تیم بنیان‌گذار SpaceX بودند. این شرکت امیدوار است با ارائه دسترسی مقرون به صرفه به مدار در یک برنامه منظم، با افرادی مانند Rocket Lab رقابت کند.

جزئیات پرواز ۸/۵ دقیقه‌ای ماهواره‌ SpaceX به فضا!

راه اندازی روز سه شنبه به صورت مستقیم در دسترس مخاطبان قرار نگرفت، اما Astra طی یک پیام که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد فیلمی خلاصه‌ این ماموریت را منتشر کرد. هیچ اطلاعی از زمان انجام پرواز آزمایشی بعدی در اختیار نیست. این شرکت در حال رزرواسیون برای اولین پرتاب کوچک ماهواره خود است.

دانشمندان SpaceX و NASA برای اولین بار یک استارت‌آپ را به فضا می‌برند

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار