ایلان ماسک برای حفظ درآمد ۵۰ میلیارد دلاری محل زندگی خود را از کالیفرنیا به تگزاس تغییر می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک، که به تازگی موفق به کسب لقب دومین فرد ثروتمند جهان شده در نظر دارد محل زندگی خود را از کالیفرنیا به تگزاس تغییر دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده علت اصلی این تغییر محل سکونت تلاش برای فرار از مالیات سنگین پیشه روی او است. ایلان ماسک همچنین در ماه جولای اعلام کرد که شرکت تسلا کارخانه بعدی خود را در منطقه آستین بنا خواهد کرد. وی اظهار داشت این کارخانه جدید محل تولید خودروهای مدل Cybertruck، Model Y، Model 3 و دیگر اتومبیل‌ها خواهد بود.

این شرکت به دلیل ایجاد شغل در منطقه آستین توانست ده‌ها میلیون دلار از سازمان مالیات آمریکا تخفیف بگیرد و اکنون انتظار می‌رود کارخانه جدید تسلا تا سال ۲۰۲۱ اولین سری اتومبیل‌های خود را وارد بازار کند. تسلا در حالی کارخانه جدید خود را در آستین قرار می‌دهد که شرکت Boring Company نیز فعالیت خود را در آن جا آغاز کرده است. همچنین ایلان ماسک یکی از بخش‌های شرکت اسپیس ایکس را در منطقه بوکا چیکا تگزاس قرار داده است.

درآمد ۵۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک از بورس


بیشتر بخوانید


درآمد ۵۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک از سهام‌های خود در بورس

ایلان ماسک اوایل امسال نیز اعلام کرد که وی تمامی املاک خود را خواهد فروخت تا دیگر خانه‌ای به نام او نباشد. وی همچنین به دنبال شیوع ویروس کرونا با مقامات کالیفرنیا به مشکل جدی برخورد و طی ماه‌های اخیر به صورت پیوسته با آن‌ها درگیری داشته است. وی طی درگیری‌های خود اظهار کرد که اگر مقامات کالیفرنیا با او موافقت نکنند وی کارخانه تسلا را از کالیفرنیا خارج می‌کند.

با وجود آن که اکنون ایلان ماسک سعی ندارد تمامی شرکت خود را از کالیفرنیا به تگزاس ببرد اما این می‌تواند یکی از اولین قدم‌های او برای تغییر مکان کارخانه بزرگ تسلا باشد. به هر حال با تغییر محل سکونت ایلان ماسک به تگزاس وی از میزان زیادی مالیات معاف می‌شود. مدیر عامل شرکت تسلا حدود ۵۰ میلیارد دلار از سهام‌های خود درآمد شخصی دارد و از آن جایی که تگزاس مالیات بر درآمد شخصی افراد ندارد وی می‌تواند از ۵۰ میلیارد دلار خود به صورت کامل استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.