ایلان ماسک تا سال ۲۰۲۶ اولین سفینه حاوی انسان را به مریخ می فرستد

ایلان ماسک اعلام کرد که امیدوار است تا سال ۲۰۲۶ بتواند اولین سفینه خود به همراه تیم آن سفینه را در مریخ فرود آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا و بنیانگذار شرکت بزرگ SpaceX که روی عرضه اینترنت ماهواره‌ای و سفینه‌های فضایی فعالیت می‌کند، به تازگی اعلام کرده که می‌تواند انسان‌ها را تا سال ۲۰۲۶ روی سطح کره مریخ فرود آورد. این پیام ایلان ماسک در مصاحبه‌ای که وی هفته گذشته و با یکی از مجلات معتبر داشت منتشر شد و وی در مصاحبه خود اعلام کرد که مطمئن است می‌تواند خدمه سفینه Starship را تا سال ۲۰۲۶ روی سطح مریخ فرود آورد.

وی همچنین اعلام کرد که هدف اصلی ما عملی کردن این موضوع در چهار سال است و استارلینک قصد دارد ظرف چهار سال اولین سفینه خود را در مریخ فرود آورد، اما اگر شرایط مساعد نباشد و مشکلی برای تیم پیش آید، ممکن سات این موضوع با دو سال تاخیر و در سال ۲۰۲۶ به وقوع بپیوندد.

ایلان ماسک

بخشی از صحبت‌های قدیمی ایلان ماسک

صحبت‌های ایلان ماسک برای بسیاری از افراد تکراری است، چرا که این فرد در سال ۲۰۱۷ گفته بود در سال ۲۰۲۲ قصد دارد اولین سفینه خود را به مریخ بفرستد، اما ظاهرا این موضوع تا دو سال آینده عملی نیست و شرکت استارلینک و ایلان ماسک مجبور است این تصمیم خود را تا دو سال یا نهایتا چهار سال از تاریخ اعلام شده در گذشته به تعویق اندازد.

با این حال ایلان ماسک همچنان احتمال می‌دهد بتواند اولین سفینه فضایی خود را به طور رسمی در مریخ و در سال ۲۰۲۴ فرود آورد؛ با این حال باید منتظر بود و دید که آیا ایلان ماسک توانایی انجام هر چه سریع‌تر این پروژه را دارد یا باید زمان بیشتری برای اجرایی شدن این پروژه اعلام کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
فعلا ما کارای مهمتری داریم
آخرین اخبار