شرکت SpaceX ماهواره جدید Sirius XM خود را از فلوریدا پرتاب می‌کند

شرکت SpaceX تلاش امروز برای پرتاب ماهواره Sirius XM SXM-7 را لغو کرد و اعلام کرد که فردا این کار را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت SpaceX اعلام کرد که تلاش امروز برای پرتاب ماهواره Sirius XM SXM-7 را لغو شده و این پرتاب فردا انجام خواهد شد. این شرکت همچنین خبر داد که فرصت بعدی برای پرتاب ماهواره مذکور، روز شنبه ۱۲ دسامبر، ساعت ۱۱:۲۱ صبح EST) ۱۶:۲۱ به وقت گرینویچ) خواهد بود. اسپیس ایکس در حال آماده‌سازی برای پرتاب بیست و پنجمین موشک سال خود در تاریخ ۱۱ دسامبر است زیرا فضاپیمای Falcon 9 ماهواره‌ای را برای Sirius XM به فضا می‌برد و مردم می‌توانند این اتفاق را به صورت آنلاین تماشا کنند.


بیشتر بخوانید


موشک Falcon 9 یک پرواز دو مرحله‌ای دارد که قرار است از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شود. انتظار می‌رود پرتاب این ماهواره طی یک پنجره دو ساعته  انجام گیرد. در بالای پرتابگر دارای ۲۳۰ فوت ارتفاع (۷۰ متر) ماهواره پرقدرت Sirius XM-۷) SXM-۷) قرار دارد که توسط فناوری‌های Maxar ساخته شده است. این یکی از دو ماهواره‌ای است که به عنوان بخشی از تلاش برای جایگزینی ماهواره‌های منسوخ شده Sirius XM که هم اکنون در مدار هستند، توسط SpaceX پرتاب می‌شود. مخاطبان می‌توانند این پرتاب را به صورت زنده در صفحه اصلی Space.com یا مستقیما از سایت SpaceX را مشاهده بکنند.

شرکت SpaceX امروز ماهواره جدید Sirius XM خود را از فلوریدا پرتاب می‌کند

شرکت SpaceX پیش از این ماهواره‌های زیادی را به فضا فرستاده بود. این شرکت خصوصی پروازهای فضایی اکنون در شش ماه گذشته دو ماموریت فضایی مختلف را به ایستگاه بین‌المللی فضایی راه‌اندازی کرده است و این اولین باری است که یک شرکت تجاری-خصوصی این کار را انجام می‌دهد. این شرکت همچنین شلوغ‌ترین سالگرد راه‌اندازی خود تاکنون را جشن می‌گیرد و هنوز ۲۴ پرواز و پرتاب دیگر در انتظار این شرکت است. این پرواز بیست و پنجمین پرتاب SpaceX در سال ۲۰۲۰ است و رکورد قبلی ۱۸ پرتاب است که در سال ۲۰۱۸ شکسته شد.

در ادامه ویدئوی مربوط به یکی از این پرتاب‌ها را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار