شرکت اسپیس ایکس سعی دارد محموله‌ های جدیدی را برای تیم تحقیقات فضایی خود در مدار زمین بفرستد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماموریت بعدی شرکت اسپیس ایکس برای به پرواز درآوردن یک موشک دیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی آمریکا در تاریخ ۶ دسامبر صورت می‌گیرد. این موشک قرار است قطعات مهمی را به دست دانشمندانی که در ایستگاه آزمایشگاه فضایی مدار زمین قرار دارند برساند.

این پرواز رباتیکی با نام CRS 21 به عنوان بیست و یکمین ماموریت شرکت اسپیس ایکس در همکاری آن‌ها با ناسا به حساب می‌آید. پرواز این موشک در ایستگاه فضایی بین‌المللی کندی صورت می‌گیرد که در فلوریدا واقع شده است. علاقه‌مندان به این فعالیت می‌توانند از حساب‌های کاربری ناسا و شرکت اسپیس ایکس مراحل پرواز موشک و ارسال آن به فضا را مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید


علت تغییر ناگهانی برنامه پرتاب موشک اسپیس ایکس

علت تغییر ناگهانی برنامه پرتاب موشک اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس در ابتدا تمایل داشت تا پرتاب موشک خود را در ۵ دسامبر صورت دهد اما به دلیل مشکلات آب و هوا ماموریت آن‌ها یک روز به تعویق افتاد. شرکت اسپیس ایکس طی بیانیه رسمی روز گذشته خود اعلام کرد: "به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب ماموریت امروز به تعویق افتاد و اکنون پرواز موشک CRS 21 روز آینده، ۶ دسامبر، صورت خواهد گرفت". طی مأموریت جدید اسپیس ایکس، کپسول بار دراگون با ۲۹۰۰ کیلوگرم بار برای پشتیبانی از مراحل تحقیقاتی به دست دانشمندان در مدار زمین می‌رسد.

این اولین سفری فضایی به حساب می‌آید که شرکت اسپیس ایکس تصمیم گرفته از کپسول بار بروزرسانی شده خود استفاده کند. تا پیش از این، کپسول دراگون تنها به حمل فضانوردان اختصاص داده می‌شد. جدا از مأموریت جدید اسپیس ایکس، با بروزرسانی کپسول بار دراگون در آینده فضانوردان بیشتری موفق به انجام سفرهای فضایی خواهند بود. این کپسول اکنون از جای بیشتری برای حمل بار و مسافر برخوردار است که می‌تواند به سرعت توسعه تحقیقات فضایی کمک کند. این کپسول همچنین جایگاهی را برای قرار دادن مواد فضایی برای نمونه برداری در اختیار فضانوردان قرار می‌دهد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار