آمار‌ها حاکی از آن است شمار قتل‌هایی که در سال ۲۰۲۰ در شهر سیاتل آمریکا به وقوع پیوسته در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹ بیش از ۷۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد تعداد قتل هایِ سال ۲۰۲۰ در شهر سیاتل، ایالت واشنگتن آمریکا نسبت به قتل‌های سال ۲۰۱۹، بیش از ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در حالی که آمار‌ها از افزایش جرم و جنایت در شهر سیاتل آمریکا خبر می‌دهند، مسئولان شورای شهر سیاتل طرحی جنجالی را در دست بررسی دارند که برخی مجرمان را از مجازات معاف می‌کند! بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹ مجموع موارد قتل در شهر سیاتل ۲۸ مورد گزارش شده بود، اما در سال ۲۰۲۰ که هنوز هم به پایان نرسیده است، تاکنون ۴۷ مورد قتل در این شهر ثبت شده است.

مسئولان شهر سیاتل در نظر دارند مجازات برای برخی جرایم را کاهش دهند. این تصمیم با استناد به طرحی موسوم به «دفاع در برابر فقر» اتخاذ خواهد شد.

سرقت، ورود عُنف به ملک غیر و حمله فیزیکی به سایر اشخاص جزو جرایمی هستند که مشمول این طرح می‌شوند یعنی اگر این طرح تصویب شود افراد می‌توانند پس از ارتکاب این جرایم مدعی شوند که فقیر، معتاد یا مبتلا به بیماری روانی هستند! جرایمی مانند خشونت‌های خانگی و رانندگی در حالت مستی مشمول این طرح نمی‌شود.

فاکس نیوز نوشت: اکنون پرسش این است که آیا تفکیک جرایم به این شیوه جلوی افزایش جرایمی مثل قتل را خواهد گرفت؟

«آری هافمن» نامزد سابق شورای شهر سیاتل در پاسخ به این پرسش گفت: قطعا کمکی به کاهش میزان قتل نخواهد کرد. هم اکنون میزان جرایم در سیاتل افزایش یافته است. میزان افزایش جرایم در سیاتل بیش از ۲۵۰ درصد است و در برخی مواقع به ۳۰۰ درصد هم می‌رسد. میزان قتل بیش از دو برابر شده است. راه حل سیاستمداران در شهر سیاتل این است که برخی جرایم را قانونی اعلام کنند. علاوه بر این صد‌ها «بِزه» دیگر جرم تلقی نخواهند شد به شرط آنکه طرف بتواند اثبات کند اختلال روانی دارد یا اینکه به مواد مخدر اعتیاد دارد یا اینکه از روی فقر و نیاز مرتکب جرم شده است!

این نامزد سابق شورای شهر سیاتل گفت: بسیاری از کسب و کار‌ها و ساکنان مرکز شهر سیاتل دارند به مکان‌های دیگری فرار می‌کنند، چون هم اکنون نیز قوانین به خوبی اجرا نمی‌شود.

آری هافمن افزود: علت افزایش شدید جرم در سیاتل این است که آن‌ها دیگر هیچ فردی را به علت ارتکاب جرم تحت تعقیب قرار نمی‌دهند و زمانی هم که مجرمان بازداشت می‌شوند، فردای همان روز آزاد می‌شوند تا مجدداً مرتکب جرم شوند! به همین علت است که کسب و کار‌ها و ساکنان سیاتل دارند دسته دسته مرکز شهر را ترک می‌کنند. مرکز شهر سیاتل دارد به منطقه‌ای متروکه تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار