زارع به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: دانشجویان برای افزایش اقتدار ملی، مجهز به سلاح علم شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ارسلان زارع ، استاندار گیلان در دیدار نمایندگان تشکل هالی دانشجویی با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو ، گفت: حمایت از پژوهش و تحقیقات دانشگاهی، مبتنی بر سند آمایش سرزمینی گیلان اهمیتی ویژه دارد و دانشجویان باید بین تولیدات علمی و نیاز‌های استان پیوند برقرار کنند و از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی حمایت و پشتیبانی شود.

او با اشاره به اهمیت جنبش‌های دانشجویی در جهت دهی به دانشجویان افزود: این جنبش‌ها به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه فرهنگ و سیاست است و باید آن را گام‌هایی استوار برای آزادی، عدالت خواهی و استقلال خواهی، استعمارستیزی و نفی استبداد دانست.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو ، گفت: راه و هدف استادان و دانشجویان شهیدی که در دوران دفاع مقدس از کشور و عزت این سرزمین دفاع کردند باصلابت ادامه دارد.

ارسلان زارع افزود: در ادبیات علوم سیاسی، دانشجوی مطلوب به فردی اطلاق می‌شود که در دانشگاه به درجه بالایی از بینش و درک سیاسی رسیده و در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسایل سیاسی حساسیت لازم را نشان می‌دهد و: دانشجوی مطلوب در نظام‌های اسلامی از خصوصیات ارزشمندی همچون معرفت دینی، معنویت، بینش سیاسی، آرمانگرایی، هوشیاری، خلاقیت، نوآوری و قانونمداری برخوردار است.

او گفت: اگر دانشگاه را پرچمدار علم و دانش بدانیم، انتقاد‌هایی که از نهاد دانشگاه برمی‌آید کشورمان را به سعادت، تعالی و پیشرفت هدایت می‌کند.

استاندار گیلان تصریح کرد: از نهاد دانشگاه انتظار داریم، خلاقیت، نوآوری و تولیدات علمی را به نیاز‌های روز پیوند زده و در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.

علیرضا شفاییه ، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، محمد علی شهیدی مقدم دبیر کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه گیلان، زهرا علیمی دبیر شورای تعامل دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهران فتاحی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، سعید فرهادی دبیر شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان، امیر موسی نژاد دبیرکل شورای صنفی رفاهی دانشجویان دانشگاه گیلان و محمدجواد ذاتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه چمران دیدگاه‌های خود را بصورت شفاف در خصوص به‌کارگیری نخبگان در بخش مدیریتی استان، ضرورت دوری مدیران از تجملات، به‌کارگیری ظرفیت‌های استان در جهت شعار سال و جهش تولید، ضرورت احداث بیمارستان جامع در استان، تکمیل بیمارستان لاکان رشت، لزوم توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی، تجهیز آزمایشگاه دانشگاه پیام نور، توسعه صادرات از منطقه آزاد انزلی و کمک به دانشجویان در انجام پژوهش‌ها بیان داشتند.     

 

انتهای پیام/م.ع  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.