گیلان؛

دانشگاه، نماد بالندگی

دانشگاه در هر جامعه ای نماد بالندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعلام این خبر به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو گفت: بیش از 9 کانون فرهنگی و دانشجویی در راستای مشارکت و بهره مندی از استعدادهای دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت فعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم قاسمی با بیان اینکه کارکرد و رویکرد مدیریتی این کانون ها را دانشجویان برعهده دارند، افزود: دغدغه مسئولان و متولیان دانشگاه این است که از توانمندی های دانشجویان در فرآیندهای تصمیم گیری استفاده شود که این امر با مشارکت دانشجویان در حوزه های مختلف برنامه ریزی و پایش امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در هر جامعه ای نماد بالندگی است، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری "دانشجو باید سیاسی باشد" اما این به معنای سیاسی بازی نیست بلکه دانشگاه باید قدرت تحلیل دانشجو را بالا ببرد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد رشت به بحث ایجاد کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری سطحی شدن دانشجویان، پشت کردن به آرمان گرایی و سوءاستفاده مجموعه های سیاسی قدرت طلب از دانشجویان از آفات جنبش های دانشجویی است که باید از آنها پرهیز کرد.

قاسمی با بیان اینکه مطالبه گری در قالب تحلیل سیاسی برای جوانان ایجاد می شود، افزود: امروز مناظره ها باید به سمت دانشگاه بیاید چرا که در دانشگاه است که تضارب آراء شکل می گیرد و خرد جمعی به نمایش گذاشته می شود.

وی نبود منبع موثق بی طرف سیاسی را یکی از چالش های جدی دانشجویان امروز برشمرد و بیان کرد: منایع سیاسی جوانان امروز بیشتر از اینترنت و جناح های مختلف سیاسی است که در این مورد باید آنالیز جدی صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه با ایجاد جنبش های دانشجویی فعال و پویا، گفتمان و مطالبه گری در قشر جوان جامعه احیا می شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان با بینش و تحلیل سیاسی واقعه ای مثل 16 آذر و استکبارستیزی را رقم زدند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.