طبق تصویب ستاد مقابله با کرونا از شنبه محدودیت شهر‌های نارنجی در استان مرکزی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه ستاد مقابله باکرونا در استان مرکزی با حضوراعضا و ادارات مربوطه در اراک برگزار شد و در این جلسه مطرح شد که با توجه به تغییر وضعیت همه شهر‌های استان مرکزی محدودیت شهر‌های نارنجی از شنبه ۱۵ آذرماه در استان اعمال می‌شود.

در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژ‌های سرپوشیده، تالار‌های پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز هستند، همچنین حداکثر تا یک دوم کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این نشست گفت: از شنبه (۱۵ آذرماه) تا اطلاع ثانوی، فعالیت ادارات غیرامدادی با ۵۰ درصد نیرو است و بیش از ۷۰ درصد از مشاغل استان مرکزی به جز مشاغل ۳ و ۴ فعال خواهند بود.

آقازاده افزود: ادامه ممنوعیت تردد شبانه از ۲۱ شب تا چهار بامداد تا پایان آذرماه در استان بررسی و نتیجه آن شنبه هفته اطلاع‌رسانی می‌شود.

او تصریح کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی از سوی بسیج تا اطلاع ثانوی در حال اجرا است که از این طرح در نشست بعدی گزارشی ارایه می‌شود وکمک‌های مومنانه و معیشتی هم تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و استان مرکزی در این راستا تاکنون خوب عمل کرده و امید است همچنان توفیقات خوبی به دست آورد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امید است رعایت پروتکل‌های همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد اعمال محدودیت‌های شدید نباشیم اضافه کرد: انتظار است مردم از دورهمی‌ها به ویژه در شب یلدا خودداری کنند تا مجدد پیک جدید بیماری در استان ایجاد نشود.

او بیان کرد: ا بر اساس آمار‌های ارایه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک، از هفته چهارم آبان‌ماه نسبت به هفته دوم آذرماه، تعداد مبتلایان، بستری‌ها و موارد فوتی ناشی از ویروس کرونا حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

آقازاده اظهار کرد: اعمال ۲ هفته محدودیت‌های شدید کرونایی در جامعه یک عملیات تمرینی در مقابل خواستن، توانستن است و این موضوع به خوبی نشان داد که اگر همه مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند، می‌توان جلوی شیوع این بیماری پرخطر را گرفت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار