استاندار مرکزی گفت: ادارات استان مرکزی در شهر‌های قرمز از امروز تا پایان هفته تعطیلند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی گفت: با مصوبه ستاد ملی و ستاد استانی  مقابله با کرونا ادارات غیر خدماتی استان از امروز شنبه ۸ آذر به مدت یک هفته در شهر‌های قرمز استان مرکزی تعطیلند.

آقازاده افزود:  تعطیلی ادارات استان مرکزی شامل واحد‌های خدمات رسان مثل اورژانس، کادر درمانی، شهرداری‌ها و بانک‌ها نمی‌شود.

او اضافه کرد: گزارش‌های دریافتی و مشاهدات میدانی نشان میدهد که مردم استان مرکزی همکاری خوبی در این مدت برای ریشه کنی کرونا داشته اند و در طول اجرای محدودیت‌های کرونایی در استان مرکزی ۹۰ درصد مردم قوانین و دستورالعمل‌های کرونایی این ایام را رعایت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: در این مدت با تلاش فرمانداران، شورای تامین استان و شهرستانها، پلیس راهور و راه و نیرو‌های انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج مردمی در طرح محله محور شهید سلیمانی شاهد کاهش میزان مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم.

او ادامه داد: مقایسه آماری هفته چهارم آبان با هفته اول آذر در استان مرکزی نشان میدهد با همراهی مردم و رعایت محدودیت‌های کرونایی موارد مثبت ابتلا ۱۴ درصد کاهش یافته و از ۱۸۶۰ مبتلا به ۱۴۱۰ نفر رسیده است، موارد بستری هم ۳۷ درصد کاهش یافته و از ۳۶۰ بستری به ۲۲۷ نفر رسیده است و تعداد فوتی‌ها هم با ۲۰ درصد کاهش از ۸۳ نفر در هفته چهارم آبان به ۶۷ نفر در هفته اول آذر رسیده است.

آقازاده تصریح کرد: نتایج دقیق اعمال محدودیت‌های کرونایی دو هفته دیگر مشخص میشود و امیدواریم شاهد کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در استان مرکزی باشیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار